۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۵۷۹۳۵
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

منویات رهبر انقلاب و مراجع تقلید پیگیری و اجرایی می شود

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع از حوزه و مجمع عمومی گفت: منویات رهبر انقلاب و مراجع همواره مدنظر است تا اجرایی شود.
سخنرانی حجت الاسلام بنیادی حجت الاسلام والمسلمین بنیادی | هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین که با موضوع نقش اساتید در ارتقای علمی و عملی حوزه های اخلاق در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های این مجمع گفت: در این مدت غیر از این اجلاسیه همایش های هجرت مبارک و فضاری مجازی فرصت ها و تهدید ها برگزار شد که خوشبختانه جریان سازی خوبی داشت.

وی افزود: حوزه علمیه نسبت به مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی بی تفاوت نیست و این موضوعات را رصد کرده و سعی در ارائه راهکار دارد؛ خوشبختانه مجمع عمومی جامعه مدرسین 4 تفاهم نامه با مراکز گوناگون داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی از امضای تفاهم نامه مجمع عمومی جامعه مدرسین با مجمع نمایندگان طلاب، انجمن های علمی حوزه و مرکز مدیریت خواهران و آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار داشت: اساتید مجمع عمومی در 18 زمینه همکاری می توانند با آستان قدس کار مثبت انجام دهند، یکی از کارهای انجام شده این است که اعای مجمع عمومی می توانند هر زمان که خواستند با کتابخانه و موزه علمی آستان قدس استفاده کنند.

وی ادامه داد: حضور اساتید در مشهد می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد که فرصت علمی و تبلیغی مناسب است، یکی از هم اندیشی های برگزار شده مربوط به هم اندیشی هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با مرکز آموزش عالی فقه و علوم اسلامی است که قرار شده با امضای تفاهم نامه همکاری های جدیدی صورت گیرد تا جهشی در موضوعات گوناگون روز داشته باشیم.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که هیأت رییسه مجمع با مراجع و بزرگان دیدار داشته و فرمایشات آن ها اجرا شده است، ابراز داشت: منویات رهبر انقلاب و مراجع همواره مدنظر است تا اجرایی شود.

وی عنوان کرد: مجمع عمومی جامعه مدرسین از اول مهر تاکنون 14 بیانیه در موضوعات گوناگون اجتماعی، ملی و بین المللی صادر کرده است؛ همچنین گروه مشورتی با حضور  نفر از اساتید  و کاگروه استانی نیز تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی خاطرنشان کرد: بنا شده که از هر استان یک نفر انتخاب شود و اساتید را که می شناسند به مجمع معرفی کنند تا در بحث فرایند عضویت استفاده شود، در مجمع کمیته هایی فعال هستند که یکی از آن ها کمیته اخلاق است و اکثر کمیته ها طرح هایی دارند که در مسیر اجرا قرار دارند.

وی بحث اخلاق را موضوع مهم و رکن حوزه های علمیه دانست که نیازمند کارشناسی است، اضافه کرد: در دوران مدیریت قبلی حوزه در معاونت تهذیب و مرکز صیانت تحقیقات میدانی و عملی جامعی انجام شده که در اختیار کمیته اخلاق قرار دارد تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد،

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که این مجمع یک  مجمع پویا و زنده است، از اضافه شدن 200 عضو دیگر به مجمع عمومی جامعه مدرسین خبر داد.

وی افزود: در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم واقعا ایشان فرمایشاتی داشتند که بسیار مهم بود و رهبری به مجمع عمومی عنایت داشتند و تعریف کردند، با اجلاس فعلی 25 اجلاسیه در 4 سال گذشته از سوی مجمع برگزار شده است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات