۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۵۷۹۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تصویب اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری اساسنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و کانون ها با مصوب شدن این اساسنامه مانند سایر سازمان ها از ردیف بودجه مستقل برخوردار خواهد شد.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در گردهمایی فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری کشور از ۲۶ سال گذشته تاسیس شده است و رهبر معظم انقلاب تاکید فراوان داشتند که در کانون های فرهنگی و هنری برای جوانان برنامه ریزی شود و در کنار بسیج نیز فعالیت ها را به گونه ای هدایت کنیم که این فعالیت ها از بعد محتوایی و شکلی برای جوانان مفید باشد.

وی با بیان اینکه همگرایی و همدلی ها باید تداوم داشته باشد، گفت: امام جماعت باید مدیر مسجد باشند و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ذیل مدیریت امام جماعت مسجد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تولیدات در راستای اقتصادمقاومتی افزایش داشته است و کانون ها در سال جاری توانستند به طور کامل اوقات فراغت را پوشش داده و جزو دستگاه های برتر در استان بوده است.

محبی تصریح کرد: در سال جاری اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و کانون ها با مصوب شدن این اساسنامه مانند سایر سازمان ها از ردیف بودجه مستقل برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد عرصه ای برای جولانگاه فعالیت های سیاسی نیست و اگر این موضوع در کانون ها مشاهده شود برخورد جدی صورت می گیرد، نباید اجازه دهیم که برخی از بستر مسجد سوءاستفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه ۱۵۰ هزار نفر با مجموعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ارتباط دارند و اگر این مسیر رشد و بالندگی منحرف و آلوده به فعالیت های سیاسی شود در رسیدن به مقصد خود موفق نمی شویم./۸۸۰/پ203/ب1

ارسال نظرات