۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۷۹۵۵
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

همکاری نهادهای حوزوی و مجمع نمایندگان لازمه حل مشکلات طلاب

حجت الاسلام اکبری همکاری نهادهای حوزوی و مجمع نمایندگان طلاب را لازمه برطرف کردن مشکلات طلاب دانست و گفت: برطرف کردن همه مشکلات به دست مجمع نمایندگان طلاب نیست.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام مجید اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مواردی از اهداف مطرح شده در اساسنامه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: در اساسنامه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اهدافی همانند ایجاد ارتباط بیشتر بین طلاب و فضلای حوزه علمیه با مراجع تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی و تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادها برای تقویت بعد علمی و اخلاقی حوزه علمیه بیان شده است.

نماینده طلاب آمل ادامه داد: به صورت کلی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در رسیدن به این اهداف فعالیت های مناسبی داشته و به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده است به عنوان مثال اعضای مجمع نمایندگان طلاب به دلیل ارتباطی که با طلاب دارند از مشکلات آنها به خوبی آگاه هستند و آنها را به نهادهای تصمیم ساز و مسؤولان حوزه علمیه منتقل می کنند و تا جایی که امکان داشته باشد برای رفع مشکلات آنها تلاش می کنند.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت برطرف کردن همه مشکلات طلاب و فضلای حوزه علمیه به دست اعضای مجمع نمایندگان طالب نیست بلکه نیازمند همیاری و همکاری بزرگان و نهادهای تصمیم ساز حوزه علمیه است و آنها نیز برای برطرف کردن مشکلات طلاب تلاش فراوانی انجام می دهند و تمام توان خود را به کار گرفته اند.

حجت الاسلام اکبری در زمینه فعالیت های تحصیلی و معیشتی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای طلاب گفت: کار مجمع نمایندگان طلاب، آموزشی نیست اما بررسی وضعیت اخلاقی طلاب و فضلای حوزه علمیه به ویژه افرادی که در مدارس هستند از وظایف مجمع نمایندگان طلاب است.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در زمینه مسائل آموزشی فقط می توانند تذکرات و مشکلات آموزشی را به مسؤولان منتقل سازند و ورود به مسائل آموزشی همانند تدوین متون آموزشی یا موارد دیگر از وظایف اساتید حوزه علمیه قم است.

نماینده طلاب آمل خاطرنشان کرد: نهادهای تصمیم ساز حوزه علمیه همانند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه همچنین مدیر حوزه ای علمیه ارتباط مناسبی با مجمع نمایندگان دارند و در دوره های ششم و هفتم این ارتباط نیز بیشتر شده است و نهادهای تصمیم ساز حوزوی تلاش می کنند نکات مجمع نمایندگان را در حد توان عملی کنند./1324/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات