۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۹۶۴
استاد اخلاق حوزه علمیه:

نماز شب کلید موفقیت علمی و معنوی طلاب است

استاد حوزه علمیه بر اهمیت نماز شب و جایگاه آن در موفقیت علمی و معنوی طلاب اشاره کرد و گفت: اگر طلبه به نماز شب توجه داشته باشد و بر آن مداومت کند بی شک در حیات علمی و اخلاقی خود به موفقیت خواهد رسید.
آیت الله عزیز محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله عزیز محمدی از علمای بلاد امروز در دیدار مسؤولان و طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به اهمیت تحصیل علوم دینی، اظهار داشت: قرآن همواره دعوت به تحصیل علوم دینی برای تبیین و تبلیغ دین اسلام می کند.

وی با بیان اینکه اهل علم دارای منزلت و جایگاه والایی هستند، خاطرنشان کرد: در روایات داریم که اگر انسان از اهل علم بی بهره باشد و از آنها دوری کند دچار معصیت شده است، بنابراین اهل علم برای حیات معنوی و دینی جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر توجه مسؤولان به معنویت و تهذیب اخلاق طلاب حوزه های علمیه، تصریح کرد: در کنار مسأله علم این اخلاق و معنویت طلبه است که باید مورد توجه باشد، به عبارتی معنویت طلبه یک اصل اساسی و غیر قابل انکار است و باید بیش از دیگر امور مورد توجه باشد.

آیت الله محمدی در توصیه هایی بر اهمیت نماز شب و جایگاه آن در موفقیت علمی و معنوی طلاب اشاره کرد و افزود: اگر طلبه به نماز شب توجه داشته باشد و بر آن مداومت کند بی شک در حیات علمی و اخلاقی خود به موفقیت خواهد رسید که ما نمونه های بارز و روشن آن را در طول طلبگی مشاهده کردیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه و تغییرات انجام شده، افزود: این اقدامات قابل توجه و بسیار با اهمیت است، امید است اقداماتی که حقیقتا چهره مدرسه را با تحولات بسیاری رو به رو کرده به این شکل تداوم یابد./854/پ203/ب1

ارسال نظرات