۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۵۷۹۸۶
لاریجانی:

جهت گیری نظام اسلامی به سمت حمایت از مستضعفان است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جهت گیری نظام اسلامی به سمت حمایت از مستضعفان است، از حمایت مجلس از برنامه های کمیته امداد برای توانمندسازی نیازمندان خبر داد.
لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در جشن جشن توانمندسازی 1300 خانوار کمیته امداد قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به فعالیت های کمیته امداد عنوان کرد: یکی از نهادهایی که پس از انقلاب با نیت خالص تشکیل شد کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی افزود: یکی از کارهای خوب و ارزنده کمیته امداد، ارائه تهسیلات به منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا خیران برای کمک از یکدیگر سبقت بگیرند و این موضوع که خیران به استان خود توجه ویژه ای دارند مسأله بسیار خوبی است.

وی جهت گیری نظام اسلامی را به سمت حمایت از مستضعفان دانست و خاطرنشان کرد: جهت گیری نظام اسلامی همواره به سوی حمایت از مستضعفان بوده است که کمیته امداد در این زمینه بسیار خوب عمل کرده که یکی از این فعالیت ها، آموزش حرفه و ایجاد شغل برای افراد زیر پوشش و اعطای وام قرض الحسنه اشتغال به آن ها بوده است.

لاریجانی اضافه کرد: یکی از همکاری های بسیار خوب میان مجلس و کمیته امداد، در اختیار قرار دادن 50 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی و نیمه تمام به کمیته امداد است تا این نهاد با تکمیل این واحدها، آن ها را در اختیار خانواده های زیر پوشش که نیازمند مسکن هستند قرار دهد.

وی تأکید کرد: یکی از کارهای خوبی که در کشور در حال انجام شدن است، کمک بیشتر به خانواده هایی است که فقر بیشتری دارند و سال آینده این میزان به 7 هزار میلیارد تومان می رسد اما اگر این منابع به سمت اشتغالزایی و آموزش حرفه به افراد باشد، به سود کشور و خود این افراد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهت‌دهی کمک‌های خیران در زمینه ساخت بیمارستان، مدارس و کمیته امداد که با قدم های استوار صورت می گیرد را باید مورد تقدیر قرار داد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز با جدیت و تلاش، از گام‌های بلند کمیته امداد در زمینه حمایت از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و توانمندسازی آن ها حمایت خواهد کرد./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات