۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۵۸۰۸۹
معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام:

حضرت فاطمه الگوی سعادت برای زنان است

معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان ایلام گفت: حضرت فاطمه(س) فعالیت های اجتماعی و سیاسی بسیاری داشته و خطبه فدکیه ایشان نمونه کاملا بارز این حقیقت است.
ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام سلیمی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان ایلام، عصر پنجشنبه در مسجد ثقلین اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س) نمونه کامل و الگوی سعادت برای زنان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) اسوه کامل تقوا، حیا، اخلاق حسنه، حجاب و عفاف و ولایتمداری بود.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه(س) فعالیت های اجتماعی و سیاسی بسیاری داشته و خطبه فدکیه ایشان نمونه کاملا بارز این حقیقت است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام ابراز داشت: زنان مسلمان باید با مطالعه زندگانی نورانی دختر پیامبر وی را در تمامی ابعاد زندگی خود الگو قرار دهند.

وی افزود: جایگاه زنان مسلمان بسیار رفیع است و در شریعت مقدس اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده است و زنان نیز می توانند به بالاترین درجات معنوی برسند.

این مدرس حوزه گفت: حضرت زهرا(س) مصداق آیه تطهیر است و خداوند ذات مقدس وی را پاک از هرگونه پلیدی نموده است و ایشان دارای مقام عصمت است.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) عاشق عبادت بود و بخشی از اوقات خویش را مشغول نماز و مناجات بود و در حدیثی از رسول خدا موجود است که می فرمایند: خداوند با رضایت فاطمه راضی می شود و با غضب او غضبناک.

وی اضافه کرد: این حدیث بیانگر عظمت و علو شان حضرت زهرا(س) نزد پروردگار است چنانکه رسول خدا می فرمایند: فاطمه سرور زنان دو عالم است.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: زنان جامعه ما باید با الگوبرداری از صدیقه طاهره(س) سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان بیاورند./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات