۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۵۸۱۱۳
امام جمعه بیرجند:

هویت پیدا کردن جامعه به نقش زنان بستگی دارد

امام جمعه بیرجند گفت: زن، مادر جامعه است یعنی جامعه هر هویتی که پیدا می کند از نقش زن است و اگر جامعه خوب باشد باید بدانیم نقش زن چه بوده است، اگر زن نیز فاسد باشد جامعه هم فاسد خواهد بود.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: شأن نزول سوره کوثر به حضرت زهرا(س) است و خداوند برکت در نسل حضرت زهرا(س) قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: زن با ارزش هایی که خداوند متعال در وجودش آفریده باید در محیط آرام و بی دغدغه بتواند به فضایل مجهز شود، خداوند به کاری که زن در خانه انجام می دهد ارزش عبادت را داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کار زن در خانه مانند جهاد و نماز است و زنی که خانه داری می کند در واقع جهاد انجام داده است، تصریح کرد: آن مرد حلال طلب که هر روز برای کسب نان حلال تلاش می کند نیز مانند کسی است که در میدان نبرد جهاد می کند.

وی ادامه داد: زن بالاترین نقش را دارد و وراثت، تغذیه، تعلیم و تربیت از جمله عوامل موثر در سازندگی انسان است، نقش مادر در خانواده حرف اول را می زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین مربی که در تربیت فرزندان نقش اصلی را دارد، مادر است، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که سرنوشت فرزند بر پیشانی مادر نوشته شده است، تغذیه و شیر مادر فرزند را می سازد و آنچه که فرزند یاد می گیرد از مادر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: زن، مادر جامعه است یعنی جامعه هر هویتی که پیدا می کند از نقش زن است و اگر جامعه خوب باشد باید بدانیم نقش زن چه بوده است، اگر زن نیز فاسد باشد جامعه هم فاسد خواهد بود.

وی افزود: دشمنان چه به صورت مستقیم توسط تهاجمات فرهنگی و چه به صورت غیرمستقیم توسط افراد نفوذی طرح و برنامه دارد و طرح و برنامه استکبار جهانی برای جامعه ما بر اساس نفوذ و فاسد کردن زنان است، زنی که دچار آسیب می شود نمی داند و اگر بداند به دنبال راه استکبار نمی رود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمنان برای کشور خواب دیدند و می خواهند از این طریق سرنوشت جامعه را به نابودی بکشانند، گفت: فرزندان ۵، ۶ ساله به اسم کنسرت رقص یاد می دهند و می گویند برقصند، این از برنامه های استکبار است و اگر در مقابل این حرکت ضد ارزش به صورت منطقی و قانونمند ایستادگی نکنیم به طور قطع هر بلایی که برای مسلمانان اندلس به وجود آمد و ۷۰۰ سال صدای اذان قطع شد بر سر ما هم می آورند و آن ها با کسی هم شوخی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: استکبار حد و مرزی ندارد و اگر این مذاکره تمام شد به سراغ مذاکره بعدی می روند، مردم باید روی حقوق ارزشی، فرهنگی، دینی و مسائل اقتصادی با بصیرت باشند و از حق خود دفاع کنند.

وی بیان کرد: اگر کم بیاوریم هر چه داریم را فروختیم، بیگانگان به هیچ چیزی رحم نمی کنند و هرگاه پای استکبار را مشاهده کردیم دیدیم چه جنایت هایی را انجام دادند و آن ها اگر در ما نفوذ کنند انتقامی فوق انتقام ها را می گیرند./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات