۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۵۸۱۴۹
آیت الله علم الهدی:

دشمن می خواهد با از بین بردن هویت زنان استقلال آنان را از بین ببرند

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان ما در مقام عناد با نظام جمهوری اسلامی، می خواهند با از بین بردن هویت زنان ما استقلال آنان را از بین ببرند و این اجتماع را تحت استثمار و استعمار خود در بیاورند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و فرزند برومند آن حضرت؛ امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شاید این همزمانی، نشانگر این واقعیت باشد که هدف و مقصد اصلی قیام حضرت زهرا(س) پس از قرن ها با رهبری امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نامگذاری روز ولادت حضرت زهرا(س) به نام روز زن را یکی دیگر از ابعاد قبل توجه این روز خجسته دانست و افزود: علت نامگذاری این روز به نام روز زن، این مسأله نبوده که آن حضرت از تبار زنان بوده اند؛ بلکه علت اصلی شخصیت الگویی حضرت زهرا(س) برای زنان مسلمان است.

وی حجاب حضرت زهرا(س) را یکی از اصلی ترین ابعاد شخصیت الگویی آن حضرت قلمداد کرد و گفت: در جامعه ای که زنان آن با الگو قرار دادن فاطمه(س) حجاب و عفت را به عنوان اصلی قطعی و جریان کامل و همگانی در زندگانی خود قرار می دهند، هویت و جامعه آن ها بر اساس این الگوگیری شکل خواهد گرفت. از همین رو است که هویت دینی جامعه ما نیز به حجاب زنان ما است.

آیت الله علم الهدی علت اصلی تهاجم فرهنگی دشمنان به مسأله حجاب را همین جایگاه مهم حجاب و عفاف در هویت جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان ما در مقام عناد با نظام جمهوری اسلامی، می خواهند با از بین بردن هویت زنان ما استقلال آنان را از بین ببرند و این اجتماع را تحت استثمار و استعمار خود در بیاورند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که برنامه ریزی دشمن برای حذف حجاب از هویت زنان ایرانی مسلمان، یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده است، تصریح کرد: اینکه یک دختر ناهنجار و ولنگار سر یک چهارراه و یک میدان روسری خود را بردارد و سر چوب کند، یک حرکت کودکانه و بچگانه است، ظاهر ماجراست و باید توجه داشت که آن جریانی که این افراد را مزدور خود کرده و این برنامه را برای آن ها طراحی کرده است، لشکر جریان نرم دشمن است که هویت ستیز است و می خواهد هویت دینی را از جامعه اسلامی بگیرد.

وی با اشاره به هنجارشکنی صورت گرفته در جشن روز زن برج میلاد که دو شب گذشته در حضور شهردار تهران اتفاق افتاد، گفت: حادثه دو شب گذشته، که در برج میلاد تهران اتفاق افتاد، یک تصادف و اتفاق نبود بلکه یک برنامه ریزی حساب شده از طرف عوامل دشمن بود. البته من نمی خواهم آقای شهردار تهران و شورای شهر را متهم کنم که این ها برنامه ریزی چنین واقعه ای را کردند، اما آن عواملی که این برنامه را اجرا کردند، با برنامه ریزی پیش رفتند.

آیت الله علم الهدی تشریح کرد: این جریان را برنامه ریزی کرده بودند که از شهردار تهران دعوت کنند و  جشنی را به نام حضرت زهرا(س) بگیرند و دقیقا اینگونه برنامه را اجرا کنند. این برنامه دهن کجی به مقام حضرت زهرا(س) بود، این اغراق و مبالغه نیست. آن ها جشن حضرت زهرا(س) را گرفتند و با رقص یک عده نوجوان و جوان خواستند این پیام را نشان بدهند که الگوی جامعه حضرت زهرا(س) نیست./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات