۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۵۸۱۹۹
آیت‌الله عالمی:

طرح حجاب اختیاری روزنه‌ای برای نفوذ دشمن است

نماینده خبرگان با بیان اینکه دشمنان در پی ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه هستند، گفت: جای تأسف است برخی افراد که خود را مسلمان می‌دانند و بعضا هم لباس و شعار روحانیت را دارند سخنانی به زبان می‌آورند که از دهان دشمن خارج می‌شود.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی براینکه مسؤولان باید با حرام اجتماعی برخورد کنند، گفت: مسأله حجاب از مسائل مسلم اسلام است.

وی افزود: خداوند در چندین آیه از سوره مبارکه نور به مساله حجاب پرداخته و روایات متعددی نیز در این زمینه از ائمه اطهار(ع) بیان شده است، بنابراین حجاب نه تنها یک امر روایی بلکه یک دستور الهی در قرآن کریم است.

آیت‌الله عالمی با تاکید بر اینکه حجاب یک ضرورت فقهی است، ابراز کرد: ما فقیهی نداریم که از وجوب و لزوم رعایت حجاب سخن به میان نیاورد از این رو وجوب حجاب یک مساله اجماعی بین فقهای شیعی حتی علمای اهل سنت است. بنده سراغ ندارم فقیهی گفته باشد حجاب واجب نیست زیرا حجاب یک مسأله مهم دینی و مذهبی تلقی می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجاب سد و مانعی در برابر نفوذ دشمن به شمار می‌رود، اظهار داشت: به طور قطع رعایت کردن حجاب مانع سوء استفاده دشمن و باعث از دست دادن ابزار ترویج فرهنگ فساد و تباهی دشمنان می‌شود بنابراین طرح حجاب اختیاری در حقیقت روزنه‌ای برای نفوذ دشمن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بدخواهان تلاش دارند تا با زیر سؤال بردن مسأله حجاب و کم رنگ کردن آن در جامعه سبب افزایش فساد شوند، این همان هدف مهمی است که در حال حاضر دشمن با هزینه‌های هنگفت آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از ایادی داخلی و خارجی، رسانه‌های گروهی و پیام رسان‌های اجتماعی درصدد ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه هستند، گفت: این تاسف انگیز است که برخی افراد که خود را مسلمان می‌دانند و حتی گاهی این مسلمانی را قوی‌تر از دیگران می‌پندارند بعضا هم لباس و شعار روحانیت را دارند سخنانی به زبان می‌آورند که از دهان دشمن خارج می‌شود.

آیت‌الله عالمی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی که در جمع مداحان  اهل بیت(ع) فرمودند نسبت به این مساله گلایه‌ کردند که برخی افراد داخلی که به نوعی نان جمهوری اسلامی را می‌خوردند و یا در پست و جایگاه های جمهوری اسلامی قرار دارند سخنانی از دهانشان خارج می‌شود و مطالبی را مطرح می‌کنند که دشمن آنها را مطرح می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: این درست است که این تهاجمات وجود دارد و تبلیغات سوء علیه ایران انجام می‌شود و اما در نهایت مردم از مرز حجاب و عفاف دفاع خواهند کرد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات