۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۵۸۲۰۹
امام جمعه موقت بجنورد:

فقهای شورای نگهبان قلب تپنده نظام اسلامی هستند

حجت‌الاسلام مهدوی پور با اشاره به جایگاه و اهمیت نظارت در شورای نگهبان، گفت: فقهای شورای نگهبان قلب تپنده و ناظران انتخاباتی امین اعضا و جوارح این نظام هستند.
حجت الاسلام مهدوی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در همایش ناظران شورای نگهبان، با اشاره به جایگاه و اهمیت نظارت در شورای نگهبان، کار این نهاد را بسیار حساس و خطیر دانست.

وی افزود: ناظران شورای نگهبان، چشم بینا، بصیر و هوشیار و آماده‌به‌کار نظام هستند و از نظامی که اسلام، قرآن و عترت در رأس امور و قوانین آن است محافظت می‌کند؛ بر همین اساس شأن و منزلت شما بسیار بالاست.

حجت‌الاسلام مهدوی پور ادامه داد: محافظت از جمهوریت و اسلامیت نظام از مسؤولیت‌های بسیار خطیری است که بر عهده مسؤولان و ناظران شورای نگهبان قرار داده‌شده است.

وی خطاب به ناظران شورای نگهبان گفت: خداوند به شما ناظران انتخابات عنایتی ویژه دارد و شما را پاسبان و حافظ ثمره خون شهدا و امام راحل (ره) قرار داده است.

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد خاطرنشان کرد: ناظران امین شورای نگهبان زمانی می‌توانند به درستی انجام وظیفه کنند که چشمانی سالم و پاک و بصیرت در امور داشته باشند و دغدغه آن‌ها حفظ نظام اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: ناظران قبل از هر چیز باید نگهبان نفس خود باشند؛ زیرا آنها زمانی می‌توانند از اسلام و قرآن محافظت کنند که بتوانند در مقابل شیطان نفس پیروز شوند.

حجت‌الاسلام مهدوی پور اظهار کرد: همان‌گونه که امام (ره) فرمودند تشخیص شورای نگهبان، میزان است و به بیان مقام معظم رهبری، حقیقتاً بود و نبود شورای نگهبان، بود و نبود نظام اسلامی است.

وی افزود: بعد از جایگاه رهبری، جایگاه شورای نگهبان بسیار حساس و خطیر است و این حساسیت به‌وسیله بازوان توانمند ناظران امین ایجاد می‌شود.

امام جمعه موقت بجنورد اضافه کرد: فقهای شورای نگهبان قلب تپنده و ناظران امین اعضا و جوارح این نظام هستند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات