۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۳۳۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسأله حجاب نباید طعمه بازی های سیاسی جریان ها شود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عفاف و حجاب نباید طعمه بازی های سیاسی گروه ها و جریان ها شود، گفت: برخی جریان ها با هدف بهره برداری های سیاسی در ایام انتخابات از این موضوع مهم سوء استفاده می کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در نکا برگزار شد با بیان این که حجاب اسلامی را برای زن ایرانی افتخاری بزرگ دانست و گفت: این اشتباه است که برخی افراد برای ایجاد میل غلط و انحرافی به فرهنگ غربی به دنبال دور زدن قوانین هستند.

وی با بیان این که هدف دشمن از برخی اقدامات خزنده در حوزه عفاف و حجاب قبح زدایی از بی حجابی در جامعه اسلامی است، افزود: متأسفانه برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی حتی با سکوت و حمایت مسؤولان اتفاق می افتد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که دشمن با برخی عوامل فریب خورده داخلی به دنبال تغییر هنجارها در کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: سکوت در برابر ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی به معنای حمایت از این طرح های غربی است.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با انتقاد از برگزاری جشن اخیر در تهران و موضع گیری شدید مراجع تقلید و علما نسبت به بروز چنین مسائلی در کشور، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی نه تنها به جایگاه زن ارزش و کرامت نمی دهد بلکه در یک نظام دینی اهانت آشکار به مقام زن ایرانی است.

وی از سکوت مسؤولان در برابر اهانت به فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه انتقاد کرد و افزود: متأسفانه امروز در کشورمان مسأله مهمی همچون عفاف و حجاب به ابزاری برای بازی های سیاسی گروه ها و جریان های کشور تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که عفاف و حجاب نباید طعمه بازی های سیاسی گروه ها و جریان ها شود، بیان داشت: برخی جریان ها با هدف بهره برداری های سیاسی در ایام انتخابات از این موضوع مهم سوء استفاده می کنند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر ایشان با شعرا و مداحان کشور اشاره کرد و با بیان این که قانون و مقررات کشور باید محترم باشد و همه باید به آن احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: موضوع حجاب یک اصل دینی است که مورد تأکید ائمه اطهار(ع) بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی با بیان این که متأسفانه در مسأله حجاب شاهد همراهی برخی خواص و حتی آخوند معمم با اظهارات دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بودیم، تصریح کرد: خواص باید الگوی جامعه نباشد نه این که در یک مسأله مهمی همچون حجاب تریبون دشمنان اسلام و انقلاب باشند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که خواص جامعه باید خط دشمن را بشناسند و بدانند در چه مسیری دارند حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: اظهار نظر انحرافی برخی خواص نشان دهنده عدم بصیرت انقلابی آنها در تشخیص انحراف است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی خواص در طول چهار دهه اخیر خواسته و ناخواسته با دشمن همراه شدند، تصریح کرد: این همراهی خواص با دشمن خسارت های جبران ناپذیری را متوجه کشورمان کرد که نمونه ای از آن فتنه سال 88 بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی تحریف کنندگان امام تلاش می کنند مسأله ای کاملاً غلط را به امام خمینی(ره) انتصاب دهند، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب همواره در برابر منکر که از سوی پهلوی و دنباله های آنها در کشور ایجاد شده بود با قدرت ایستادند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که فعل حرام کوچک و بزرگ و ریز و درشت ندارد و حرام است و نباید در جامعه عمومیت پیدا کند، خاطرنشان کرد: تکیف حرام شرعی مشخص است و نمی شود آن را به صورت علنی و آشکار انجام داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مردم نمی پذیرند که عده ای فریب خورده و معلوم الحال روسری از خود بردارند و به موضوع حجاب اعتراض کنند، تصریح کرد: کسی که این عمل شنیع را انجام می دهد جایگاه، کرامت و ارزش زن را زیر سؤال می برد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اسلام به زن یک جایگاه و ارزش بالایی داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در مقابل دنیای غرب با تبدیل زن به یک کالای تبلیغاتی ارزش وجودی یک زن را پایمال کرده است./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات