۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۵۸۳۶۵
حجت الاسلام آزادی‌خواه:

مجلس بدون هیچ ملاحظه‌ای به وظیفه نظارتی خود عمل کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وظایف نمایندگی گفت: مجلس زمانی در راس امور است که بدون هیچ ملاحظه‌ای وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز یکشنبه بیستم اسفندماه سال ۹۶ مجلس اظهار داشت: ملت غیور ایران امسال در شرایطی انقلاب را وارد ۴۰ سالگی کردند که تاثیرگذاری آن در سراسر دنیا بی‌نظیر بود. نوید نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده توسط مقام معظم رهبری و در هم پیچیدن طومار داعش در عراق و سوریه به دست جوانان متدین دهه شصتی و به فرماندهی سردار سلیمانی جلوه‌ای از روحیه انقلاب را به دنیا نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: تاریخ انقلاب ثابت کرده همواره عموم مسئولان از جنس مردم بودند و در اوج سادگی برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناسند و صدها هزار شهید بیانگر این موضوع هستند. لیکن امروز دشمنان قسم خورده انقلاب با هدف نفوذ و توقف حرکت رو به جلوی انقلاب، قلیل افراد فاسدی را تحت عنوان مسئول به سیستم مدیریتی کشور وارد کردند و همه اهتمام آنها بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب است.

وی افزود: در چنین شرایطی وظیفه نهادهای نظارتی برخورد قاطعانه با این افراد است. ما باید به قسمی که خورده‌ایم پایبند باشیم و اجازه ندهیم که ما را از وظیفه نظارتی خود منحرف سازند. مجلس زمانی در راس امور است که بدون هیچ ملاحظه‌ای وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. مردم به ما رای دادند تا ما دولت را در مسیر خدمت به مردم کمک کنیم و با اعمال نظارت، دولت را از انحراف مدیریتی نجات دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس، با بیان اینکه هر کجا مجلس انحراف دید باید بدون هیچ ملاحظه‌ای با آن برخورد کند، خطاب به رییس جمهور گفت: موسسات مالی و اعتباری پول سپرده‌گذاران را حبس کرده‌اند و تجمع هر روزه مال باختگان در مقابل بانک مرکزی و مجلس هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشته است. تیم اقتصادی و مدیریتی بانک مرکزی نیز سهم بسزایی از تقصیر را به عهده دارد. از نظر من مساله لاینحلی در مدیریت کشور وجود ندارد به شرط آنکه مدیران کشور با روحیه جهادی برای مردم کار کنند. آقای روحانی سزاوار مردم شریف نیست که منتقدین را کم عقل خطاب کنیم، این مروت مدیریت اسلامی نیست.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری دهه شصتی‌ها جسارت جنگ و تحریم و ازدیاد ناگهانی جمعیت را دیده‌اند و در عرصه‌ها وارد شده و خط‌شکن بوده‌اند، روا نیست مورد بی‌مهری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: آقای رییس‌جمهور، شهرستان ملایر هر ساله ۲۵۰ هزار تن تولید انگور مرغوب دارد و با چالش جدی برای فروش محصولات باغی مواجه است، انتظار می‌رود دستور بررسی ارائه فرمایید. دانشگاه ملایر با سیستم مدیریتی غیرقانونی مدیریت می‌شود. از شما سوال می‌کنم که یک مدیر تا چه مدت می‌تواند با حکم سرپرستی، حواله و چک صادر کند. دانشگاه ملایر بیش از یک سال است که با سرپرست مدیریت می‌شود. ما هیچ تصمیمی از ناحیه وزیر مربوطه در این زمینه شاهد نبودیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: شما قول آبرسانی از سد کلان به ملایر را در اوایل سال ۹۷ دادید، بدانید که مردم ملایر از آب شرب سالم برخوردار نیستند. آقای اردکانیان برای حل مشکل چاه‌های غیرمجاز فکری کنید. اینکه صرفا این چاه‌ها پلمپ شود راه‌حل نیست.

وی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: فرهنگیان ما قشر فرهیخته و اثربخش جامعه هستند چرا باید دغدغه حقوق داشته باشند، چرا به نظام ناهماهنگ پرداخت حقوق و دستمزد پایان نمی‌دهید؟ فرهنگیان ذخایر نظام هستند چرا که آینده ۱۲ میلیون دانش‌آموز در اختیارشان است. بیایید یک بار برای همیشه مشکل‌شان را حل کنید.

آزادی خواه در پایان خطاب به وزیر راه گفت: ساکنین مسکن مهر کماکان منتظر شق‌القمر شما بودند اما یک اقدام موثر از سوی شما انجام نشده است. مسیر پرتردد دره جوزان و اسلامشهر به یک قتلگاه تبدیل شده است و بارها برای تعریف این دو مسیر به شما نامه نوشته‌ایم اما هیچ اقدامی انجام نداده‌اید./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات