۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۵۸۳۶۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تقویت مدارس علمیه شهرستان ها، مانع از مهاجرت طلاب می شود

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که در گذشته امکانات در استان ها برای ادامه تحصیل طلاب فراهم نبود و به همین دلیل شاهد هجرت گسترده طلاب مستعد و علاقه مند به قم و مشهد بودیم، گفت: اما امروز بسترهای لازم برای ادامه تحصیل طلاب در سطوح عالی در شهرستان ها فراهم شده است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای حوزه علمیه مازندران امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان و سایر اعضای شورا در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در این جلسه به مهم ترین اقدامات صورت گرفته از زمان استقرار مدیریت استانی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: در طی هفت سال اخیر شاهد یک رشد کمی و کیفی در سطح مدارس علمیه استان هستیم.

وی با بیان این که اقدامات صورت گرفته در بخش های علمی، آموزشی، پژوهشی و تهذیبی حوزه علمیه مازندران، نوید بخش آینده ای درخشان برای مدارس علمیه استان است، افزود: همه این پیشرفت های صورت گرفته مرهون حمایت های اعضای شورای استان و همچنین وفاق و همدلی است که در این مدت وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حوزه علمیه مازندران دارای یک پیشینه تاریخی روشن و قوی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از شخصیت های بزرگ و تراز اول جهان اسلام زمانی در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل بودند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه اندازی مدیریت های استانی را اقدامی اثربخش در جهت تقویت مدارس علمیه دانست وتصریح کرد: به همین منظور مدیریت استان در سال 89 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت شاهد شکوفایی مدارس علمیه بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وضعیت امروز مدارس علمیه استان با قبل از استقرار مدیریت های استانی به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، خاطرنشان کرد: امروز وضعیت مدارس علمیه استان بر اساس شاخص های تعیین شده، شرایط مطلوبی است البته تا رسیدن به وضعیت کاملاً ایده آل باید بیشتر تلاش صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که با وجود همه کمبودهایی که وجود داشت تلاش کردیم شرایط مناسبی را برای مدارس علمیه استان فراهم کنیم، افزود: قطار مدارس علمیه استان در ریل توسعه و پیشرفت روزافزون قرار گرفته که باید از این شرایط به خوبی استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 28 مدرسه علمیه برادران در شهرهای مختلف استان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد پنج مدرسه زیر نظر مدیریت بابل قرار دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سال های اخیر تلاش مدیریت حوزه بر افزایش اختیارات مدیریت های استانی بوده است، تصریح کرد: این اقدام قم بسترهایی را برای رشد و شکوفایی مدارس علمیه فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که در گذشته امکانات در استان ها برای ادامه تحصیل طلاب فراهم نبود و به همین دلیل شاهد هجرت گسترده طلاب مستعد و علاقه مند به قم و مشهد بودیم، خاطرنشان کرد: اما امروز بسترهای لازم برای ادامه تحصیل طلاب در سطوح عالی در شهرستان ها فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران به رسمی شدن درس خارج در استان اشاره کرد و با بیان این که این موضوع از جمله طرح های ارزشمند مدیریت حوزه برای استان ها بوده است، تصریح کرد: امیدواریم با رسمی شدن دیگر دروس ارائه شده قم شاهد گسترش کرسی درس خارج در استان باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر هشت کرسی درس خارج به طور غیر رسمی در مدارس علمیه استان برپا می شود، خاطرنشان کرد: در مصوبه اخیر فعلاً یک درس در بابل رسمی شده که بقیه دروس معرفی شده در نوبت بررسی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش سال جدید اشاره کرد و با بیان این که امسال 21 مدرسه علمیه استان پذیرش خواهند داشت، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 350 ظرفیت برای پذیرش سال جدید در نظر گرفتیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران یکی از اقدامات ماندگار در سال اخیر را احداث ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان دانست و گفت: در حال حاضر این ساختمان بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده افتتاح و بهره برداری است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که با راه اندازی این بنای جدید برنامه های حوزه علمیه استان رونق و گسترش خاصی خواهد گرفت، بیان داشت: با بهره برداری کامل این ساختمان شاهد رشد و توسعه بسیاری از فعالیت های حوزه علمیه خواهیم بود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات