۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۵۸۳۹۰
آيت الله نمازی:

جهاد فرهنگی، بالاترين جهاد است

نماينده ولی فقيه در كاشان فعاليت در كانون های فرهنگی هنری مساجد را كاری مبارك خواند و گفت: بالاترين جهاد، جهاد فرهنگی است.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار مديران كانونهاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان كاشان، گفت: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد يك ظرفيت استثنايي براي ارتقای سطح آگاهي و معرفت نسل نوجوان و جوان و براي مقابله با تهام فرهنگي دشمن است.

وي افزود: در تهاجم فرهنگي دشمن امروز وضعيت به گونه اي شده است كه اگر دشمن را از در بيرون كنيم از پنجره وارد خواهد شد و در اين اوضاع احوال و هياهوهاي تهاجم فرهنگي دشمن تنها اسلام است كه توان مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن را دارد.

به گفته وي، اين تنها فرهنگ غني اسلام كه مظهر قدرت و وحدت و عزت و شجاعت است توان مقابله با استكبار جهاني را دارد چرا كه تنها سيلي كه استكبار جهاني خورده از اسلام خورده است چون اسلام داراي رهبري مقتدري است كه هيچ هراسي از دشمن ندارد.

آيت الله نمازي پايه و اساس اقتدار اسلام را در دو محور امامت و امت دانست و اظهار داشت: زماني كه اين دو با يكديگر ممزوج و تركيب شوند دشمن هيچ غلطي نمي تواند بكند.

وي با تأكيد بر اينكه كانون هاي فرهنگي مساجد فعاليت هاي خود را بايد روي چند محور متمركز كنند، گفت: خانواده ها و نسل جوان و نوجوان و دانش آموز در برابر تهديدها و آسيب هاي فرهنگي بايد بيمه شوند و جوانان در كلاس هاي فرهنگي كانونها بايد به گونه آموزش و تربيت شوند كه نفس شيطان و فضاهاي آلوده اخلاقي نتواند آنها را تحت الشعاع و تحت تأثير قرار دهد.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: تنها راه دوري نوجوانها و جوانها از فضاهاي غیر اخلاقي و آلوده و بيمه شدن در برابر آسيب ها و آفت هاي اخلاقي، مسلح شدن به معرفت است و چنانچه جوانها به سلاح معرفت الله مسلح شوند هيچ تهديد و تهاجم فرهنگي نمي تواند آنها را گرفتار كند.

آيت الله نمازي، گفت: ايمان بايد با سلول ها و گلبولهاي نوجوانان و جوانان ما عجين شود و ذرات وجودي جوانهاي ما آميخته با ايمان باشد، چرا كه بالاترين سرمايه مكتب توحيد معرفت الله است.

وي ادامه داد: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد جوانها را مسلح به سلاح معرفت شناسي كنند تا ميزان معرفت جوانها روز به روز افزايش داشته باشد چرا كه دشمن تنها براي نسل جوان ما برنامه ريزي و سرمايه گذاري كرده است.

نماينده ولي فقيه در كاشان بر برگزاري كلاسهاي معرفت شناسي، معاد شناسي، قيام شناسي، امام و پيامبر شناسي و مسائل اخلاقي در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد تأكيد كرد و اظهار داشت: جوانها بايد آداب زندگي ايراني اسلامي را آموزش ببيند.

به گفته وي، ريشه تمامي مشكلات و آسيب هاي اجتماعي جهالت است و تنها روش خروج از جهالت قرآن است كه تأكيد بر توحيد دارد و در جامعه توحيدي بايد همه حركت ها به سمت و سوي خدا و ذكر خدا و ياد خدا باشد.

آيت الله نمازي همچنين فعاليت در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را كاري مبارك خواند و ابراز داشت: بالاترين جهاد، جهاد فرهنگي است اما متأسفانه نهادهاي فرهنگي در كشور اعم از ستاد امر به معروف و نهي از منكر، ستاد اقامه نماز و شوراي فرهنگ عمومي از داشتن امكانات محروم هستند اما هيچگاه فعاليت هاي فرهنگي در كشور متوقف نشده است.

مصطفي جوادي مقدم رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان نيز با اشاره به اينكه شهرستان كاشان يكي از شهرهاي فعال در حوزه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد است گفت: شهرستان داراي 195 كانون فرهنگي هنري فعال مساجد است كه اين تعداد 10 درصد كانون هاي فرهنگي استان اصفهان است و يك درصد كانون هاي فرهنگي كشور را دارد.

وي افزود: كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در محلات در زمينه هاي برگزاير جلسات مذهبي، قرآني، هيئات مذهبي، مناسبت هاي ملي، گراميداشت مناسبت هاي كذهبي و يادواره شهدا فعاليت دارند و با پايگاه هاي بسيج مساجد و هيات امناي مساجد تعمل و همكاري دارند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات