۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۵۸۳۹۶
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

پیشرفت‌ اقتصادی بدون رعایت عدالت مطلوب جامعه اسلامی نیست

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیشرفت‌های اقتصادی بدون رعایت مقوله عدالت نمی‌تواند به عنوان یک مطلوب در نظام الهی و اسلامی قلمداد شود.
واعظ موسوی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند در زمینه اجرای عدالت عقب افتاده‌ایم، اظهار داشت: اجرای عدالت در کشور در جایگاه شایسته خود نبوده است، به همین علت لازم است از مردم شریف ایران عذرخواهی شود.

وی ابراز داشت: تعبیر رهبر معظم انقلاب از وضعیت اجرای عدالت در کشور، نشانگر عظمت روح و توجه بسیار کاملی است که معظم‌له به همه جنبه‌های نظام اداری، اجرایی و تقنینی کشور در کنار مسائل قضایی دارند؛ پیشرفت‌های اقتصادی بدون رعایت مقوله عدالت نمی‌تواند به عنوان یک مطلوب در نظام الهی و اسلامی قلمداد شود.

وی افزود: عدالت به عنوان یک بعد بسیار مهم و تأثیرگذار در جذب عامه مردم، ایجاد رضایت بین قاطبه مردم، ایجاد امید نسبت به آینده نظام اسلامی و اداره کشور است، از این رو مسلماً نمی‌توان نظامی را در نظر گرفت که داعیه یک نظام اجتماعی مبتنی بر باور‌های دینی و مردم سالاری دینی باشد، اما نسبت به بحث عدالت اهتمام لازم را نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر نظام طاغوت باید علاوه بر تدوین و تصویب قانون اساسی، در مسائل اجرایی و ریزه‌کاری‌های تقنینی به صورت کاملی ورود می‌شد تا با سرمایه‌گذاری فکری، فرهنگی و اقتصادی نیرو‌های متخصصی به وجود آیند تا در اجرای عدالت در جامعه فعالیت کنند. 

وی عنوان کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران بلافاصله پس پیروزی به گرفتاری‌های داخلی و خارجی دچار شد، ناگزیر اولویت‌هایی پیدا کرد، به همین علت به نظر می‌رسد اجرای عدالت در زوایای مختلف زندگی فردی و اجتماعی از توفیق لازم برخوردار نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با تأکید بر این که اجرای عدالت به عنوان یکی از اصول اولیه نظام مبتنی بر قوانین اسلامی بوده و به هیچ وجه قابل اغماض نیست، گفت: امیدواریم با ژرف‌اندیشی و عمیق نظری که رهبر معظم انقلاب نسبت به مقوله عدالت دارند، دغدغه‌مندان نظام اسلامی به ویژه قوای سه‌گانه توجه ویژه‌ای به این مسأله داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر مردم احساس کنند گام‌های خوبی در مسیر اجرای عدالت و عملیاتی کردن آن برداشته می‌شود، بی‌تردید نسبت به آینده نظام خوشبین‌تر و پایبندی آنها به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهداء بیشتر خواهد شد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات