۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۵۸۴۱۴
حجت الاسلام والمسلمین طاهری خبر داد؛

تحصیل بیش از ۲ هزار طلبه در حوزه علمیه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این استان ۳۱ حوزه علمیه دایر و فعال وجود دارد، از تحصیل بیش از ۲ هزار طلبه در حوزه علمیه مازندران خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری مدیر حوزه علمیه استان مازندران امروز در دیدار مراجع تقلید و علما با بیان این که در استان مازندران 31 حوزه علمیه دایر و فعال وجود دارد، گفت: 6 مدرسه در شهرستان بابل است که از نظر اداری مانند بناب و کاشان کار مستقل دارند و جدای از مدیریت کاشان هستند.

وی افزود: 25 مدرسه دیگر، یک مرکز تخصصی و حوزه که در فصل تابستان فعال هستند هزار و 488 طلبه یک دارند، 288 طلبه در سطح دو و 359 طلبه سطح سه مشغول فعالیت علمی در حوزه علمیه مازندران هستند، همچنین 120 نفر در درس خارج شرکت می کنند و 178 استاد در حوزه علمیه مازندران مشغول به تدریس هستند.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران با بیان این که 46 نماز جمعه در استان مازندران دایر است، اظهار داشت شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام زمان(عج) در این سنگر مهم مشغول به فعالیت هستند، خوشبختانه در 5 شهر استان مازندران نیز درس خارج دایر است.

وی ادامه داد: از امتیازات حوزه علمیه مازندران سابقه درخشان آن در تاریخ و پرورش علما و بزرگان است، مازندران در هر دوره ای دست پر وارد فعالیت های دینی و علمی شده و شورای عالی حوزه مازندران که از سال 89 تشکیل شده از موفق ترین شوراهای حوزه کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ابراز داشت: تا کنون بیش از 60 جلسه شورای عالی حوزه علمیه مازندران برگزار شده که بیش از 250 مصوبه برای اجرای برنامه های حوزه استان به تصویب رسیده است، حمایت های اعضای شورا سبب شده که مدارس علمیه و فعالیت های علمی، پژوهشی و تهذیبی موفقی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه حوزه مازندران جزو مراکز مهم حوزوی کشور به شمار می رود که این مساله مرهون همت و خدمات اعضای شورا است و تلاش داریم که با هم افزایی برنامه های مهم تر و قوی تری را در این حوزه اجرا کنیم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات