۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۵۸۴۳۳
کارشناس خانواده:

والدین آداب همسرداری را به فرزندان ‌آموزش دهند

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که متأسفانه خانواده های امروزی آداب دینی همسرداری را به فرزندان خود آموز نمی دهند گفت: اقدام زودهنگام برای طلاق ناشی از ندانستن احکام و آداب دین است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مظفری ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حقوق زن بر مرد گفت: اسلام زن و مرد را به صبوری در مشکلات دعوت کرده و قرآن کریم در این زمینه در آیات سوره نساء می فرماید««وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ فَإِنْ کَرِهْتُمُوهُنَّ فَعَسَی أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَیَجْعَلَ اللَّهُ فِیهِ خَیْرًا کَثِیرًا» با همسران خود به طور شایسته (در گفتار و کردار) معاشرت نمایید و اگر از آنان به دلایلی بدتان آمد، (شتاب نکنید و زود تصمیم به جدایی نگیرید) زیرا چه بسا از چیزی بدتان بیاید، اما خداوند خیر و منافع فراوانی را در آن قرار داده باشد».

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که متأسفانه خانواده های امروزی آداب دینی همسرداری را به فرزندان خودآموزش نمی دهند، افزود: اقدام زود هنگام بر طلاق و جدایی ناشی از ندانستن دستورات دین و عمل نکردن به دین است.

وی تصریح کرد:  نگاه به همسر باید از روی مهر و محبت باشد همانطور که در گذشته بیان شد زن نباید از روی خشم به همسر خویش نگاه کند زیرا نگاه زن به مرد از روی خشم موجب خشم الهی بر زن می شود و حضرت رسول(ص) به شکل دیگری این موضوع را یادآوری کرده و می فرمایند«وقتی مردی به همسر خود نگاه کند و همسرش به او نگاه کند، خداوند به دیده رحمت به آنان نگاه می‌کند».

مظفری ادامه داد: در اسلام حق زن بر مرد این است که مرد نسبت به زن محبت و مهربانی داشته باشد و امام سجاد (ع) در این زمینه می فرمایند«حق زن این است که بدانی خداوند عزوجل او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و این نعمتی از جانب اوست، پس احترامش کن و با او مدارا نما، هر چند حق تو بر او واجب‌تر است، اما این حق اوست که با او مهربان باشی».

وی افزود: همچنین در حدیث دیگری از حضرت زهرا(س) در زمینه حقوق زن بر مرد بیان شده که« بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم‌تر و مهربان‌تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسران شان مهربان و بخشنده‌اند».

استاد حوزه علمیه خواهران محبت را حلقه مفقوده زندگی زوج ها جوان عنوان کرد و گفت: این محبت نباید مانند مبحت های امروزی کلامی باشد بلکه این محبت باید قلبی و عملی باشد و اگر محبت شیوه و محور زندگی زوج های جوان امروزی شود طلاق ها کم شده و زندگی ها شیرین و دلپذیر خواهد شد./۹۶۸/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات