۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۵۸۵۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امر به‌ معروف مایه قوام دیگر واجبات می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر بخواهیم دیگر واجبات در جامعه تحکیم شود باید امر به‌ معروف و نهی از منکر که مایه قوام آن‌ها است را ترویج دهیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جلسه ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: اجرای درست امر به‌ معروف و نهی از منکر برای شناخته شدن ارزش‌ها در جامعه اهمیت فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: یکی از معروف‌ها حقوق شهروندی است که ما انسان‌ها قوانینی را برای آن وضع کرده‌ایم، درصورتی‌که اسلام در باب حقوق شهروندی احکام جامع و کاملی دارد و در این زمینه حتی به کوچک‌ترین حقوق شهروندی اشاره می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از منکراتی که در جامعه به‌ وفور می‌توان مشاهده کرد، ایجاد آلودگی‌های صوتی است که موجب مزاحمت برای دیگران می‌شود.

وی در ادامه افزود: کسانی که در حال حرکت با خودروی خود در گذرگاه‌های عمومی هستند نباید صدای آهنگ را به‌قدری بلند کنند که برای دیگران ایجاد مزاحمت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: باید معروف‌ها و منکرها به‌طور مصداقی و ملموس برای جامعه تبیین شوند؛ زیرا با کلی‌گویی در این زمینه نمی‌توان راه به‌جایی برد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: همان‌طوری که متخلفان در اجرای منکرات جسور هستند باید متدینین و مؤمن هم در اجرای معروف‌ها جسارت به خرج بدهند و در ترویج اعمال نیک همت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: متخلفان و مجرمان گاهی در ملأعام اقدام به عربده‌کشی کرده و در برخی موارد به مقدسات توهین می‌کنند؛ ازاین‌رو لازم است ضمن برخورد با این‌گونه افراد، در اجرای معروف‌ها هم جسارت داشته باشیم، به‌طور مثال می‌توان به گفتن اذان و قرائت قرآن در پارک‌ها و اماکن عمومی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: محور کار باید این باشد که درملأعام معروف‌ها گسترش یابد تا منکرات به حاشیه رانده شوند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات