۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۵۸۵۵۶
آیت الله نوری همدانی:

فرهنگ جهاد در تمام امور کشور جاری شود

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم حمایت از جانبازان و خانواده های شده بر نقش جهاد در به وجود آمدن امنیت، سیاست و اقتصاد دینی در انقلاب اسلامی تأکید کرد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌ الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به مسأله شهید و شهادت به عنوان یکی از مسائل پرفضیلت در دین اسلام اظهار داشت: این سخن خداوند در قرآن است که هیچگاه نباید تصور کرد کسانی که شهید شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند.

وی در ادامه با بیان این که در قرآن و روایات مطالب و مباحث فراوانی درباره شهید و شهادت وجود دارد، افزود: مطابق دستور قرآن و روایات در زمینه جهاد در راه خدا باید رجال الهی در میدان باشد؛ مردان الهی نیز کسانی هستند که از خداوند می‌خواهند که قدم‌های آنها را استوار کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این که جهاد نتایج بی شماری برای جامعه اسلامی به همراه می آورد، خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد حکومت را به دست آورد راهی به جز جهاد ندارد و همچنین برای ایجاد ارزش‌ها و علوم الهی جهاد ضروری غیر قابل انکار به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این مسأله نیز بسیار قابل اهمیت است که باید به وسیله جهاد دشمنان را کنار زد تا از فساد جلوگیری شود به همین جهت است که تأکید می کنیم اگر جهاد و شهادت نبود فساد، فحشا و امور خلاف نظام اسلامی به وسیله استبداد و استکبار در کشور حاکم می‌شد و نظام را با مشکلات متعددی روبه رو می ساخت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات انقلاب اسلامی یادآور شد: امنیت، سیاست و اقتصاد دینی در انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود و این مسائل از اصول اساسی انقلاب به شمار می رود که همگی با جهاد به دست می آید، بنابراین باید به جانبازان که در راه امنیت کشور از جان و سلامتی خود گذشتند و بازماندگان شهدا خدمت شود.

وی اضافه کرد: جانبازان زحمات و فشارهای زیادی را در طول زندگی تحمل می‌کنند تا به شهادت برسند، البته قبول مسؤولیت در حوزه شهادت نیز توفیقی بزرگ از جانب خداوند است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه یادآور شد: هر ملتی که جهاد را ترک کند، فقر و ذلت گریبان گیر آنها می‌شود، البته آمادگی برای جهاد نیز امری لازم و حیاتی است ولی همین امروز اگر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند میلیون‌ها انسان عاشق شهادت به میدان‌ها رفته و آماده جانفشانی هستند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات