۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۵۸۶۸۰
گزارش رسا از متن و حاشیه انتخابات مجمع نمایندگان طلاب؛

از حضور علما تا بی اعتنایی طلاب به فضاسازی ها

انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با حضور گسترده طلاب و روحانیون و علما به مدت دو روز در شهر مقدس قم برگزار شد.
انتخابات مجمع نمایندگان طلاب حضور علما  در انتخابات مجمع نمایندگان حضور علما  در انتخابات مجمع نمایندگان حضور علما  در انتخابات مجمع نمایندگان حضور علما  در انتخابات مجمع نمایندگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حالی به مدت  دو روز در شهر مقدس قم برگزار شد که روحانیان حضور چشمگیری در پای صندوق های رای داشتند.

بر اساس این گزارش، در حالی که با برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم،‌در روزهای پایانی سال، برخی تصور می کردند طلاب حضور چندانی در انتخابات هشتمین دوره نداشته باشند، مشاهدات خبرنگار خبرگزاری رسا حاکی از حضور گسترده فضلای حوزه در پای صندوق های رای بود.

هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر خلاف دوره های قبل، در دو روز(۲۰ و ۲۱ اسفندماه) برگزار شد.

از همان لحظات ابتدایی شروع انتخابات در ساعت هشت و سی دقیقه صبح یکشنبه، صف های طولانی در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه تشکیل شد و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مدت زمان زیادی را برای انتخاب نمایندگان خود انتظار کشیدند.

در روز دوم انتخابات مجمع نمایندگان، صندوق های سیاری در شهرک مهدیه و پردیسان مستقر شده بود تا طلابی که نتوانسته اند در روز نخست در انتخابات شرکت کنند، بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.

در حالی که زمان انتخابات در روز دوم از ساعات ۱۴ الی ۱۸ در نظر گرفته شده بود به دلیل تشکیل صف های طولانی و استقبال گسترده طلاب این زمان تا ساعت هشت شب تمدید شد.

مسؤولان اجرایی و دست اندرکاران برگزاری انتخابات و ستاد نظارت نیز تدابیر لازم را برای برگزاری مطلوب انتخابات در نظر گرفته بودند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به عنوان مسؤول اصلی برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تلاش های گسترده و برنامه ریزی خوبی را برای برگزاری مطلوب انتخابات انجام داده بود.

با اتمام رای گیری، صندوق های رای به محل جامعه مدرسین انتقال داده و کار شمارش آراء با حضور مسؤولان نظارت آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اعلام کرد تا پایان سال نتایج انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب اعلام می شود.

گفتنی است، هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در 148 حوزه انتخابیه برگزار شد. در این دوره بیش از 600 نفر برای نامزدی نام نویسی کرده اند که با بررسی های صورت گرفته، 450 نفر تأیید صلاحیت شدند.

حضور علما در پای صندوق های رای

از نکات قابل توجه هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، حضور شماری از شخصیت ها و علمای شاخص در پای صندوق های رای بود. از جمله این شخصیت ها می توان به آیت الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله مقتدایی نایب رییس شورای عالی حوزه، آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی، آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین و عضو شورای عالی، آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین و نماینده خبرگان رهبری و چهره های دیگر اشاره کرد.

آیت الله مؤمن:‌

نمایندگان منتخب طلاب به وضع حوزه و انقلاب کمک کنند

آیت‌الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری، در حاشیه انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و بعد از این که رایش را به صندوق انداخت، با ارزوی موفقیت برای همه نماینده های دوره جدید مجمع گفت: افرادی که نماینده می شوند و طلاب آنها را به عنوان نماینده خود انتخاب می کنند، کاری بکنند که ائمه(ع) و حضرت ولی عصر(عج) از ما راضی باشد.

آیت الله مومن عنوان کرد: ان شاءالله نماینده های هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب به وضع حوزه که با انقلاب و نظام اسلامی مان سازگار باشد کمک کنند.

آیت الله مقتدایی:

نمایندگان منتخب مشاوری امین برای طلاب باشند

آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه نیز با حضور در پای صندوق رای گیری هشتمین دوره انتخابات مجمع به نمایندگان منتخب توصیه کرد که برای طلاب مشاوری امین باشند و مشکلات آن ها را رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: نمایندگان دوره جدید به طلاب رسیدگی کنند، تا جایی که امکان دارد به خانه های آنها سر بزنند اگر نیاز به کمک فکری و مشاوره ای برای درس دارند آنها را راهنمایی کنند و اگر کمک مادی نیاز بود می توانند به آقایان مراجع و دفتر خدمات مراجعه کنند و کمکی برای طلاب بگیرند.

آیت الله بوشهری:

نمایندگان طلاب در تحول حوزه نقش کلیدی ایفا می کنند

آیت‌الله حسینی بوشهری نیز پس از شرکت در انتخابات مجمع نمایندگان گفت: نمایندگان مجمع طلاب می توانند پیشنهادهای خوبی به جامعه مدرسین و شورای عالی و مدیریت حوزه منتقل و در شکوفایی و تحول حوزه نقش کلیدی را ایفا کنند.

وی گفت: از همه دست اندرکارانی که احساس مسئولیت کردند و در این انتخابات صنفی حوزوی شرکت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. زمینه انتخابات نمایندگان طلاب را حضرت امام(ره) با آن پیام خود و پیگیری که جامعه محترم مدرسین داشتند فراهم کردند.

آیت الله بوشهری ادامه داد: از سوی دیگر به خاطر اینکه نمایندگان طلاب دارای نشاط و شادابی و خوش فکری هستند و همیشه روی نسل جوان هم حوزه و هم بزرگان حوزه تکیه دارند، این ها گاهی با پیشنهاد های خوبی که می توانند به جامعه شورای عالی و مدیریت منتقل کنند در شکوفایی و تحول حوزه نقش کلیدی را می توانند ایفا کنند.

 واکنش آیت‌الله خاتمی به برخی فضا سازی ها علیه مجمع نمایندگان

آیت الله سید احمد خاتمی نیز که عضو شورای عالی حوزه های علمیه است در انتخابات شرکت کرد و به برخی از فضا سازی های انتخاباتی علیه مجمع نمایندگان طلاب واکنش نشان داد و این فعالیت ها را فریب کاری سیاسی دانست.

وی با بیان اینکه اصل تشکیلات مجمع نمایندگان ستودنی است، گفت: مجمع  نمایندگان تشکیلاتی است که پویایی حوزه خواهد بود و این موجی که ایجاد شده و برخی کلمه تحریم را آوردند، این بدترین شیوه موضع گیری هایست که انجام گرفته و خوشبختانه طلاب هم اعتنا نکردند.

شرکت دیگر علما در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب

آیت الله سید محمد غروی، عضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز پس از شرکت در انتخابات گفت: مجمع طلاب با دستور حضرت امام(ره) به جامعه مدرسین حوزه علمیه برای ایجاد ارتباط بین بدنه طلاب با مدیریت حوزه علمیه تشکیل شد و از آن زمان تا کنون دارای آثار و برکات فراوانی بوده و از این پس نیز خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با توصیه به همه منتخبین طلاب گفت: با تدبیر و هم دلی برای ساماندهی بهتر حوزه های علمیه تلاش کنید.

 آیت الله عبدالله خائفی، عضو جامعه مدرسین حوزه، نیز با مشارکت در انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای منتخبین طلاب آرزوی توفیق کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین پس از شرکت در انتخابات، ضمن توصیه به طلاب برای دقت در انتخاب افراد انقلابی و فعال فرمودند: همیشه اثر گذاری یک تشکل نسبت به یک فرد بسیار بیشتر است بنابراین مجمع نمایندگان طلاب به عنوان یک تشکل مقدس میتواند تاثیر بسیار خوبی در رشد و بالندگی حوزه داشته باشد

 همچنین حضرات آیات بهشتی و کعبی از اعضای شورای عالی جامعه مدرسین و دیگر اساتید سطوح عالی حوزه و اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین از ساعات اولیه زمان اخذ با حضور در پای صندوق های رای در مدرسه مبارکه فیضیه در انتخابات شرکت کردند.

آیت اله اعرافی عضو جامعه مدرسین و مدیر حوزه های علمیه نیز از اولین لحظات شروع کار صندوق های رای گیری در شهرک پردیسان حاضر  و در انتخابات مشارکت کرد. /۹۲۴/پ۲۰۳/ج

بیشتر ببینید                  گزارش تصویری روز نخست انتخابات

                                گزارش تصویری روز دوم انتخابات

ارسال نظرات