۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۵۸۷۰۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حیات جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فرهنگ ایثار و شهادت را لازمه حیات جامعه خواند و گفت: همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر آسیب های اجتماعی مصون سازیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه «قاب‌های آسمانی» در خرمآباد گفت: برپایی نمایشگاه عکس شهدا فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا است.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان افزود: نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت لازمه ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است.

ضرورت مبارزه با تفکرات انحرافی به جایگاه شهید

حجت الاسلام حنان با اشاره به وظیفه ما در برابر جایگاه شهدا عنوان داشت: مهم‌ترین وظیفه ما در قبال شهید مبارزه با تفکراتی است که مقام شهید را به انحراف می‌‌کشاند.

وی در ادامه تبلیغ فرهنگ ایثار را از دیگر وظایف مهم خواند و گفت: شهید مقصد و مقصود بوده، هدف است و نباید به جایگاه شهید نگاه معبر بودن داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه شهید به‌ معنای مشاهده ‌کننده است، افزود: شهید از مرتبه نفس و عقل می‌گذرد، به مقام قلب می‌رسد و سیرت و صورت حقیقت مطلق را مشاهده می‌کند.

شهدا میراث ملت هستند

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه شهدا میراث فرهنگی هستند و اختصاص به یک جناح خاص ندارند، ادامه داد: شهدا میراث ملت هستند و هیچ جریانی حق ندارد شهدا را مصادره به مطلوب کند.

وی نگاه معبر داشتن به جایگاه شهید، نگاه دنیا طلبانه به شهید و نگاه سطحی و جسمی بودن به شهدا را از جمله انحرافاتی خواند که باید با آنها مقابله کرد و اظهار داشت: شهید تفکر، اندیشه، راه، مسیر، صراط، معنا و پیام است./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات