۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۵۸۸۵۶
۲۴ فروردین‌ماه؛

آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی حوزه برگزار می‌شود

مسؤول اجرایی آزمون مشترک مراکز حوزوی از برگزاری این آزمون به‌صورت هم‌زمان در شهرهای قم، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، بابل، بناب و اهواز خبر داد.
آزمون مشترک مراکز فقهی

حجت الاسلام رضا اسکندری مسؤول اجرایی آزمون مشترک مراکز حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در توضیح اهداف و فلسفه ایجاد آزمون مشترک مراکز حوزوی اظهار داشت: به دلیل فعالیت مراکز فقهی متعددی در حوزه علمیه قم و مشکلات حاصل از اتلاف وقت، فشار روحی زیاد ناشی از ثبت‌نام مستقل هر مدرسه‌ و هزینه‌های هنگفتی که هر مدرسه‌ به‌صورت جداگانه برای تبلیغ و پذیرش عهده‌دار می‌شد، جمعی از این مدارس و مراکز فقهی به این نتیجه رسیدند که امتحان ورودی کتبی را می‌توانند به‌صورت مشترک پیاده کنند، از این‌رو امتحانی که نتیجه آن توسط همه مورد قبول باشد شکل گرفت.

وی درباره شیوه اعلام نتایج این آزمون بیان کرد: این آزمون از دو سال گذشته دو مرتبه برگزار شده است و امسال برای سومین بار برگزار می‌شود، تاکنون یازده مرکز فقهی حوزه علمیه به منظور پرورش فقیهان شایسته، تصمیم به برگزاری آزمون‌ ورودی خود به صورت مشترک با دیگر مراکز حوزوی گرفته‌اند و در تبلیغات، ثبت نام و آزمون، مشترک هستند، بعد از اعلام نتایج، نمرات طلاب شرکت کننده برای مراکز حوزوی انتخاب شده توسط طلاب ارسال می‌شود و مراکز فقهی هم طبق ملاک‌ها و معیار خود از افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند برای امتحان شفاهی دعوت می‌کنند.

مسؤول اجرایی آزمون مشترک مراکز حوزوی درباره زمان آزمون ثبت‌نام گفت: سال گذشته تعداد ثبت‌نامی‌های آزمون مشترک 1100 نفر بوده است، در سال جاری که ثبت نام این آزمون از 19 اسفندماه آغاز شده و تا 19 فروردین‌‌ماه ادامه خواهد داشت تا امروز تعداد ثبت‌نام کنندگان 300 نفر بوده است.

وی با بیان این‌که آزمون مشترک در هشت حوزه برگزار می‌شود بیان کرد: زمان برگزاری امتحان روز جمعه 24 فروردین در هفت حوزه امتحانی به‌صورت هم‌زمان در شهرهای قم، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، بابل، بناب و اهواز برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه افزود: طلبه هنگام ثبت‌نام بدون تعیین هیچ اولویتی می‌تواند هشت مرکز فقهی را انتخاب کند و همچنین می‌تواند درخواست قرار گرفتن در لیست ذخیره مراکز دیگر هم داشته باشد.

وی توجه به ضرایب خاص مراکز حوزی مختلف را ضروری دانست و تأکید کرد: طلابی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید توجه داشته باشند که ضرایب مراکز مختلف در منابع متعدد آزمون متفاوت است، ازاین‌رو نمره خام هر طلبه‌ای بدون امتیازبندی برای مراکزی که خود طلبه انتخاب کرده است ارسال می‌شود و نمره خام حاوی تعداد سوالات صحیح و غلط هر درس است که هر مرکزی با ضرایب خاص خود نمرات را مورد سنجش قرار می‌دهند.

گفتنی‌است براساس این گزارش، مدرسه علمیه شهیدین، مدرسه فقهی اهل بیت(ع)، مدرس عالی فقه صاحب الزمان اصفهان، مرکز فقهی امام علی(ع)، مدرسه فقهی امام محمدباقر(ع)، مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، مدرسه عالی فقه دارالهدی، مدرسه علمیه سطح عالی ولی امر(عج)، مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(ص)، مدرسه تخصصی فقه و اصول امام رضا(ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی عالم آل محمد(عج) از جمله مدارسی هستند که آزمون ورودی را به صورت مشترک برگزار می کنند.

همچنین شرایط عمومی نام نویسی در آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه اتمام پایه ششم حوزه علمیه یا پایان دوره سفیران هدایت، تعهد به اشتغال تحصیلی تمام وقت، داشتن صلاحیت اخلاقی، تعهد مبنی بر رعایت قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی است.

لازم به ذکر است طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون مشترک مراکز فقهی می توانند از 19 اسفند تا 19 فروردین ماه به سامانه اینترنتی آزمون مشترک مراکز فقهی به نشانی www.azmoonf.ir مراجعه کنند./۸۷۶/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات