۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۵۹۰۰۲
فتاحی مطرح کرد؛

برنامه وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام رسان های داخلی

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت تأکید کرد: تلاش می کنیم با فرهنگ سازی انحصار شوم ایجاد شده در فضای پیام رسان ها را از بین ببریم و پیام رسان های داخلی بیشتر فعال شوند.
پیام رسان های داخلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید فتاحی عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دغدغه های مراجع و بزرگان نسبت به آسیب های فضای مجازی گفت: بخشی از این فضا به دلیل ویژگی هایی که دارد به بستری برای تسهیل آلودگی ها تبدیل شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اخیرا در جلسه ای که با اعضای شورای عالی فضای مجازی داشتند نسبت به مخاطرات عدم مدیریت صحیح فضای مجازی هشدار دادند و تأکید کردند که شبکه ملی اطلاعات و شبکه اجتماعی بومی باید تقویت شوند.

مسؤول حوزه امنیت وزارت ارتباطات اظهار داشت: در موضوع پیام رسان ها کارگروهی تشکیل شده است و سندی از سوی شورای عالی فضای مجازی برای دستگاه ها تصویب شده  که برای چند دستگاه وظایفی را تعیین کرده است، وظایف وزارت ارتباطات حمایت های فنی و مالی بوده است.

وی ادامه داد: برای هرکدام از پیام رسان های داخلی وامی به میران 5 ملیارد با درصد کم سود اختصاص داده شده و پهنای باند رایگان در اختیار آنان قرار داده شده است، همچنین برای کاربران این پیام رسان ها تخفیف در حجم در نظر گرفته شده است.

فتاحی با بیان این که برای خدمات شبکه های داخلی هزینه ها باید پایین تر از شبکه های خارجی  باشد، ابراز داشت: اگر کسی از نرم افزارهای داخلی استفاده کند یک سوم هزینه معادل خارجی را خواهد داشت؛ البته سایر دستگاه ها نیز در این حوزه وظیفه داشتند که همراه وزارت ارتباطات جلو نیامدند.

وی عنوان کرد: مسأله مهم در نرم افزارهای داخلی اقبال عمومی است که متأسفانه دچار خدشه شده البته عامل اصلی عملیات روانی و آلوده سازی فضا از سوی دشمنان است، ادعا می کنند که پیام رسان های ایرانی امن نیست درحالی که اصلا اینگونه نیست و نظام کنترل و مدیریت بر اساس شرع و قانون اساسی اجازه غیر امن بودن را نمی دهد.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت خاطرنشان کرد: بخشی از کار هم مربوط به بدسلیقگی های  مجریان کار است که این دو عامل اقبال عمومی را به پیام رسان های داخلی کم کرده است، تلاش می کنیم با فرهنگ سازی انحصار شوم ایجاد شده در فضای پیام رسان ها را از بین ببریم و پیام رسان های داخلی بیشتر فعال شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 5 پیام رسان داخلی فعالیت دارند که حمایت های لازم از آن ها انجام شده است، تجهیزات نصب شده و نرم افزارها آماده خدمات هستند، وزارت ارتباطات به این پیام رسان ها خدمات داده و از آنان حمایت می کند./1323/

ارسال نظرات