۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۵۹۰۶۶
مدیرکل اوقاف استان همدان مطرح کرد؛

اجرای طرح گردشگری مذهبی در استان همدان همزمان با ایام نوروز

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اجرای طرح گردشگری مذهبی در استان همدان همزمان با ایام نوروز، گفت: از ویژگی های امامزاده های شاخص در استان وسعت داشتن فضای بقاع متبرکه و همچنین محل رجوع بودن آنها است که مورد توجه قرار گرفته است.
محمد کاروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف استان همدان امروز در نشست خبری طرح آرامش بهاری اظهار داشت: از 28 تا 14 فروردین ماه طرح آرامش بهاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: قریب به 50 نفر از مبلغان بومی و حوزه علمیه قم به بقاع متبرکه اعزام خواهند شد و در این ایام ویژه برنامه هایی را خواهند داشت که پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره و دفع شبهات اعتقادی ازجمله وظایف آنها است.

حجت الاسلام کاروند گفت: برپایی حلقه های معرفت و غرفه مشاوره و غرفه کودک و نوجوان و غرفه سلامت در برخی از امامزاده های شهر همدان و ملایر مطابق نیت واقف برخی دیگر از برنام

وی خاطرنشان کرد: در امام زاده عبدالله غرفه فرهنگی هنری برپا شده و در کنار آن بسته کاملی از انواع خدمات را برای مسافران خواهیم داشت.

مدیر کل اوقاف استان همدان افزود: یکی از کارهای جدید در استان بحث گردشگری مذهبی است و از آنچا که همدان به عنوان پایتخت گردشگری در کشور معرفی شده است آشنایی با موقوفات بزرگ همدان در دستور کار قرار گرفته و وسایل آن برای استفاده مردم مهیا شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم تحویل سال با پذیرایی از مسافران انجام خواهد شد و برنامه ای برای وفات حضرت زینب و امام هادی و میلاد امام علی(ع) برپا خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند گفت: از ویژگی های امامزاده های شاخص در استان وسعت داشتن فضای بقاع متبرکه و همچنین محل رجوع بودن آنها است که مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: نهاد اوقاف استان در سال 97 اقداماتی را انجام خواهد داد که از آن جمله می توان به جشنواره ملی وقف چشمه همیشه حاری و برگزاری تور گردشگری مذهبی در استان، معرفی واقفان خیر اندیش مانند امیر نظام، سیف الدوله، بهاالملک، معرفی سراهای موقوفه در استان اشاره کرد.

مدیر کل اوقاف استان همدان یادآور شد: همایش معرفی امامزاده حسین و امازاده ای که در نزدیکی سامرا است، در سال 97 برگزار خواهد داشت و برای این دو امامزاده برادر، کنگره و همایشی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: 2018 می تواند یک فرصت برای استان تلقی شود ؛ از این رو همه رسانه ها باید روحیه مطالبه گری را داشته باشند و بازخوردهای مناسب را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام کاروند افزود: یکی از موضوعات معرفی ظرفیت های مهم برای جذب سرمایه گذارها است که در این زمینه تلاش می کنیم بتوانیم یک بسته برای فرصت های سرایه گذاری ارائه کنیم.

مدیرکل اوقاف استان همدان گفت: در سال 96، 3میلیارد و یکصد و بیست و هفت میلیون تومان در استان در زمینه سلامت هزینه شده است که بیش از 2 میلیارد آن در شهر ملایر بوده  و مابقی در شهر همدان بوده است.

وی گفت: از میان ارقام فوق 22 قلم جنس درمانی، خریداری شده است که از اعتبارات موقوفه بکایی برای بیمارستان اسد آباد و موقوفه فرمان فرمایان برای بیمارستانی در تهران اقلامی خریداری شده است و از موقفه امیر نظام دو دستگاه دیالیز جدید برای بیمارستان کبودراهنگ خریداری خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند افزود: بیشترین هزینه ها برای خرید دستگاه دیالیز و اتاق عمل مغز بوده است و مجوزات شرعی برای هزینه کردن برای بیماران صعب العلاج برای 350 نفر از بیماران تا سقف یک میلیون و پانصد هزار تومان کمک هزینه درمانی پرداخت شده است.

وی افزود: یکی از کارهای ویژه ای در استان که انجام شده است توجه به بیماران پروانه ای است، در استان 33 بیمار پروانه ای شناسایی شده است که باید خیران در این زمینه ورود کنند چرا که هزینه درمان برای این بیماران بسیار زیاد است.

مدیر کل اوقاف استان همدان ابراز داشت: ترویج وقف به معنای سپردن تولیت به سازمان اوقاف نیست بلکه ثبت وقف در سازمان اوقاف استان همدان انجام خواهد شد و تولیت وقف می تواند به انجمن های بیماران خاص سپرده شود.

وی گفت: در زمینه بیماران سرطانی در 32 روستا خدمات غربالگری انجام خواهد شد و این مساله نیاز به هماهنگی و همراهی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: سبد کالا و خدمات دیگر به موقوفات دیگر بستگی دارد و در سال 97 می توان از بخشی از موقوفات استان که قیدی برای هزینه کردن در مکانی خاص ندارند برای دیگر شهرها برای افراد نیازمند هزینه کرد.

وی یادآور شد: در زمینه کمک هزینه تحصیلی بیش از 900 میلیون تومان در سال 96 هزینه شده است که برای دانشجوبان و طلاب شهر ملایر به کار گرفته شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: نوع نیت های جدید بسیار متنوع است و در کل کشور وقفی به نام استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار نداشته ایم که واقفی در نهاوند آن را وقف کرده است و این یعنی نوع نگاه مردم به وقف بسیار غنی شده است./979/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات