۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۰۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قرآن پاسخ‌گوی تمام نیازهای بشریت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن پاسخ‌گوی تمام نیازهای بشریت است، گفت: اگر جامعه جهانی به قرآن رجوع می‌کرد امروز این اندازه دچار مشکلات و گرفتاری نبود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع فعالان قرآنی و قاریان و حافظان، با تأکید بر انس بیشتر با قرآن، اظهار کرد: قرآن پاسخگوی تمام نیازهای بشر است.

وی افزود: قرآن به قرائت پیامبر (ص) تمام نیازهای جامعه بشر را مرتفع می‌کند نه آنکه به خط چه کسی نوشته شده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن می‌تواند مشکلات اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تمام نسل‌های آینده را هم حل کرده و بهترین راه را به آنها نشان دهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: قرآن با قرائت پیامبر (ص) می‌تواند جواب گوی سؤالات جامعه بشری باشد و تنها اینکه با خط چه کسی نوشته شده باشد مشکل جامعه انسانی مرتفع نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: کتابت کلام الهی با خط زیبا از جایگاه خاصی برخوردار است؛ اما این به آن معنا نیست که ما محتوا و معنای آن را فراموش کنیم و تنها به نوشتار زیبا بسنده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: عمل به فرمان‌های الهی می‌تواند آسایش را در جامعه به ارمغان آورد؛ زیرا قرآن پیام اخلاق بوده و هدف این کتاب انسان‌سازی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: مربیان، مسؤولان و فعالان در حوزه قرآن باید مزین به اخلاق حسنه باشند، برای رسیدن به معرفت الهی گام بردارند و این را به دیگران نیز منتقل کنند./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات