۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۵۹۱۴۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بی تفاوتی مسؤولان نسبت به فتنه های فرهنگی دشمنان انقلاب تأسف آور است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شاهد آغاز یک نوع فتنه در حوزه مسائل اجتماعی در جهت هنجارشکنی به ویژه در موضوع حجاب هستیم، گفت: باید با زبان ارشاد، توجیه، منطق و قانون این مسأله مهم را مدیریت کنیم.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نکا با تبریک فرا رسیدن ماه رجب بر ضرورت بهره مندی معنوی از این ایام تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود این ماه را یکی از پرفضیلت ترین ماه های سال دانست و افزود: ظرفیت های معنوی موجود در این ماه فرصت ارزشمندی برای تهذیب نفس و خودسازی است.

امام جمعه نکا با تأکید براین که باید از ظرفیت معنوی ماه رجب در جهت خانه تکانی درون بهره گیریم، خاطرنشان کرد: همان طور که در آغاز سال به دنبال تغییرات ظاهری در خود هستیم باید از این ایام معنوی در جهت تغییرات درونی بهره گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از لحظه های معنوی ماه رجب در جهت تقرب و نزدیکی بیشتر با خداوند متعال بهره گیریم، بیان داشت: در این ماه ارزشمند رحمت الهی بر سر همه انسان ها نازل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت ها بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور پذیرایی از گردشگران و میهمانان نوروزی تأکید کرد.

امام جمعه نکا با بیان این که در عین گرامیداشت ایام نوروز نباید مناسبت های مذهبی فراموش شود، خاطرنشان کرد: دین و مذهب بخشی از فرهنگ عمومی ملت ما است و مردم به خوبی بین آیین مذهبی و ملی خود جمع می کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که دشمنان بعضی از مناسبت ها را سوژه ای برای ایجاد بلوا و آشوب قرار می دهند، تصریح کرد: ازجمله در همین چهارشنبه آخر سال که متأسفانه شاهد کارهای ناپسند به صورت سازمان دهی شده بودیم و تلفات و خسارت هایی که اعلام شد، جای تأسف است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جلسات شورای فرهنگ عمومی باید جلسه ارائه راهکار برای رفع مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا سطح فرهنگ عمومی مردم ارتقا پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دادن آگاهی به نسل جوان، خانواده ها و مراکز آموزشی در خصوص هجمه های فرهنگی دشمن ضروری است، تصریح کرد: امروز دشمن همه این بخش های مهم یک جامعه را هدف تیرهای زهرآلود ضد فرهنگی خود قرار داده است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران به عنوان گردشگر پذیر باید دارای نماز خانه های بین راهی مناسب و در شأن ملت ایران باشد، خاطرنشان کرد: نمازخانه های بین راهی در این ایام باید نظارت شوند، نظافت و امکانات بهداشتی آنها آماده باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مسأله حجاب باید سرلوحه همه امور قرار گیرد، گفت: نباید این موضوع مهم دینی و ملی مورد بی توجهی برخی مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد.

امام جمعه نکا با بیان این که شاهد آغاز یک نوع فتنه در حوزه مسائل اجتماعی در جهت هنجارشکنی به ویژه در موضوع حجاب هستیم، افزود: باید با زبان ارشاد، توجیه، منطق و قانون این مسأله مهم را مدیریت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب حساسیت خود را بیشتر روی خواص که تحت عنوان حجاب اجباری این مسأله را عنوان می کنند، بیان کردند، خاطرنشان کرد: نباید با برخی اظهار نظرهای سبک و دشمن شادکن بستری را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کنیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان است، خاطرنشان کرد: اینکه عده ای فریب خورده اقدام به برداشتن حجاب خود می کنند به این معنا نیست که آحاد بانوان ایرانی نیز چنین افکاری دارند./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات