۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۵۹۱۷۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسأله مهدویت در تمام جهان مطرح است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسأله مهدویت در تمام جهان مطرح بوده است، گفت: در چارچوب زندگی بشریت اگر کسی وعده ای کند و به آن وعده عمل نکند خلف وعده کرده است و خلف وعده نیز نوعی گناه و ضعف است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین دوره کلاس های معارف مهدویت، اظهار داشت: مسأله مهدویت و مهدی آخرالزمان همواره در طول تاریخ بشریت به آن وعده داده شده و از زمان خلقت آدم مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی به موضوع مهدویت اشاره داشتند، گفت:  در بسیاری از روایات اهل سنت و اهل تشیع به انقلابی قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) و آخرالزمان تصریح شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسأله مهدویت در تمام جهان مطرح بوده است، افزود: در چارچوب زندگی بشریت اگر کسی وعده ای کند و به آن وعده عمل نکند خلف وعده کرده است و خلف وعده نیز نوعی گناه و ضعف است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: به هر میزانی که شخصیت انسان بالاتر و عظیم تر شود اهمیت وعده نیز بیشتر است، اینکه انسانی وعده بدهد و به آن عمل کند بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خداوند در جاهایی وعده گذاشته است و طرف وعده خدا نیز هر کسی نیست بلکه وعده های موکد خداوند برای کسانی است که به عمل صالح ایمان دارند، عمل صالح با عمل خیر متفاوت است و عمل صالح آن نوع عملی است که به صورت فرمول انجام شود و طرح داشته باشد از این رو طرف وعده خدا کسانی هستند که در این سطح باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ایمان همواره انسان ها را به عمل صالح دعوت می کند، خاطرنشان کرد: همچنین طرف وعده خداوند کسانی هستند که خود، هستی، خدا، حق و معاد را درک کنند و مطابق آن نیز عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه عمل صالح باید حق را تقویت کند، اظهار کرد: در کارهای اهل بیت(ع) نقصی نیست و اگر عهدشکنی وجود دارد از ناحیه انسان ها است.

وی افزود: اگر اشخاصی انتظار واقعی داشته باشند اما به حدنصاب نرسند آن ها مقصر نیستند و چه بسا این افراد بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) حضور پیدا کنند و اجر مضاعفی داشته باشند./880/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات