۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۵۹۱۸۴
امام جمعه درمیان:

تنوع فعالیت ها در طرح آرامش بهاری اندک است

امام جمعه درمیان گفت: تنوع فعالیت‌ها در طرح آرامش بهاری کم است؛ به عنوان مثال از کارهایی همانند سرود و تئاتر هم باید کمک گرفته شود تا هم مفاهیم دینی در قالب‌های پرنفوذ هنری و بصری منتقل شود و هم اینکه هنر دینی در جامعه نهادینه شود.
حسینی

حجت الاسلام علیرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید بقاع مبارکه به قطب فرهنگی هر منطقه‌ای تبدیل شوند تاکنون خوب بوده است.

وی بیان داشت: گرچه فعالیت بقاع متبرکه نسبت به گذشته بهتر شده است اما نسبت به ظرفیت عظیم بقاع هم از نظر مالی و هم از نظر ارادت مردم به امامزادگان، می‌توان شرایط بهتری نیز رقم زد.

امام جمعه درمیان به طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت این طرح این است که بیشتر جامعه هدف آن کودکان و نوجوانان هستند.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: تمرکز آموزشی و فرهنگی روی این نسل سبب تأمین امنیت فرهنگی برای آینده کشور می‌شود گرچه به نظر می‌رسد تنوع فعالیت‌ها در این طرح کم است به عنوان مثال از کارهایی همانند سرود و تئاتر هم باید کمک گرفته شود تا هم مفاهیم دینی در قالب‌های پرنفوذ هنری و بصری منتقل شود و هم اینکه هنر دینی در جامعه نهادینه شود.

وی اعلام کرد: کار فرهنگی یک کار با ظرافت است و مخاطبان بیشتر از پیام غیرمستقیم اثر می‌پذیرند از این رو صرف مجری‌گری یا سخنرانی یا پاسخ به سؤال دینی پاسخگو نیست و باید با یک رویکرد دگراندیشانه برای مخاطبان امروز به ‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان محتوای تولید کرد و آن را با بهترین قالب ارائه داد.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: از مهم ترین برکات طرح آرامش بهاری این است که امروز بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند حتی تحویل سال را در جوار این خاندان واجب التعظیم باشند./880/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات