۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۵۹۳۶۸
کاظمی در گفت‌وگو با رسا:

حمایت از تولید داخلی ضامن حل مشکلات معیشتی مردم است

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه رفع مشکلات و موانع تولید بیانگر حمایت از تولید داخلی است، گفت: حمایت از تولید داخلی ضامن حل مشکلات معیشتی و رونق اقتصادی کشور است.
علی کاظمی

علی کاظمی عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال مبنی بر «حمایت کالای داخلی» گفت: مشکلات معیشتی و اشتغال یکی از مهمترین چالش‌هایی بود که نارضایتی و اعتراض اخیر مردم را به دنبال داشت.

وی افزود: رونق چرخه تولید ضامن حل مشکلات معیشتی و رونق اقتصادی کشور است چرا که با قدرت گرفتن حوزه تولید اشتغال نیز ایجاد می‌شود، گاهی تولید یک کالا می‌تواند باواسطه و بی‌واسطه ده‌ها شغل ایجاد کند بر همین اساس به تولید ملی باید توجه ویژه شود.

کاظمی با تاکید براینکه پس از تولید کالا لازم است برنامه ریزی جدی در زمینه عرضه محصولات به داخل و خارج از کشور صورت پذیرد، ابراز کرد: اگر ما در کشور کارخانه داشته باشیم و اجناسی نیز تولید کنیم اما از درون حمایت نشوند و عرضه کالا به خوبی صورت نپذیرد به طور قطع تولید کشور با آسیب جدی روبرو می‌شود.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: همچنین افزایش صادرات با استانداردهای منطقه‌ای و بین المللی لازمه پیشرفت تولید در کشور است از این رو با کیفی سازی کالای داخلی ما می‌توانیم با بازارهای جهانی رقابت کرده و شاهد رونق و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در تولید کالای ملی باید از پنج مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی که شامل عدالت محور بودن، مردمی بودن، دانش بنیان بودن، درون زایی و برون گرایی می‌شود، بهره ببریم، گفت: زمانی کالای داخلی حمایت و تقویت می‌شود که دولت، مسؤولان و آحاد مردم عامل به این شعار باشند.

کاظمی مهمترین مسؤولیت دولت را در حمایت از کالای داخلی، رفع موانع تولید بیان کرد و اظهار داشت: رفع مشکلات و موانع تولید بیانگر حمایت از تولید داخلی است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات