۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۵۹۳۸۹
سرپرست اوقاف ومور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

سرپرست اوقاف و امورخیریه خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از ۱۶۷ هزار نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۸۳ نفر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه خراسان جنوبی اسکان پیدا کردند.
بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، سرپرست اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهيم(ع) اظهار داشت: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در ۶۰ بقعه متبرکه استان انجام می شود.

وی گفت: خدمت‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی، باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی از جمله اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری است.

سرپرست اوقاف و امورخیریه خراسان‌ جنوبی افزود: همچنین حدود ۱۷۴ مبلغ بومی و غیربومی با اعزام در دو دوره به بقاع متبرکه در این طرح خدمت رسانی می کنند که نخستین گروه در ۲۸ اسفندماه شدند و دومین گروه نیز از ۷ فروردین ماه اعزام می شوند.

حجت الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه مبلغان اعزامی به قاع متبرکه استان دوره های مختلفی از جمله آشنایی با مباحث مشاوره و ترویج سبک زندگی اسلامی را گذراندند، تصریح کرد: در حوزه رفع شبهات جوانان و پاسخگویی به سؤالات احکامی و اعتقادی نیز فعالیت‌های خوبی از سوی روحانیان انجام شده است.

وی ادامه داد: آیین عطر افشانی امامزادگان، برگزاری مراسم تحویل سال، ایجاد غرفه‌ های گفتمان دینی، مشاوره برای خانواده و جوانان و برپایی غرفه سلامت از جمله برنامه‌ های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است. 

سرپرست اوقاف و امورخیریه خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از 167 هزار نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد 20 هزار و 183 نفر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه  خراسان جنوبی اسکان پیدا کردند.

حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: در ایام نوروز بقاع متبرکه استان به صورت شبانه روزی به مسافران نوروزی و مردم خدمت رسانی می کنند./۸۸۰/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات