۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۵۹۵۴۳
حجت‌الاسلام میرباقری:

مشکلات‌ امروز کشور ناشی از بی‌تدبیری دولت در منابع نفتی است

حجت‌الاسلام میرباقری گفت: مسؤولان شهری یا کشوری هم اگر تدبیر در معیشت نداشته‌باشند نمی‌توانند جامعه و مملکت را جلو ببرند؛ سالها تدبیر در معیشت و منابع کشور نداشتیم؛ در حالی که اگر پول نفت مدیریت می‌شد امروز دچار مشکل نمی‌شدیم.
حجت‌الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه قم دوشنبه‌شب، در سلسله برنامه های تبلیغی نوروزی حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: «صبر»،‌ «‌عدالت» و «‌تدبیر» سه خصلتی است که خانواده و جامعه اسلامی را سامان می دهد و در صورت نبود هریک جامعه دائم دچار معضل است.

وی افزود: یکی از علل اصلی طلاق نبود صبر در برابر مشکلات و شانه‌خالی کردن در برابر مسائل زندگی است، زوج ها همدیگر را نمی‌فهمند و تحمل مشکلات را ندارند و اقدام به جدایی می کنند.

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان اینکه برخی نسبت به مرغوب نبودن کالای داخلی منتقد هستند، خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت تولید داخل نیاز به صبر دارد زیرا سال‌ها از تولیدات خارجی استفاده می‌کردیم و خریدار کالاهای داخلی نبودیم، کالاهای خارجی هم از ابتدای تولید چنین مرغوب نبوده‌اند و با فروش بالا به مرور به کیفیت بالا رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: سرمایه‌اندک، سود بالای وام‌های تولید‌کنندگان و نبود مشتری از دلایل عمده مرغوب نبودن کالاهای داخلی است که با کمی صبر و تحمل حل می شود.

وی به داشتن تدبیر در معیشت اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی، تصمیم‌گیری های به موقع و  تطبیق درآمد با هزینه‌های زندگی از مصادیق تدبیر زن و مرد خانواده است.

حجت‌الاسلام میرباقری عنوان کرد: مسؤولان شهری یا کشوری هم اگر تدبیر در معیشت نداشته‌ باشند نمی‌توانند جامعه و مملکت را جلو ببرند، گاهی یک باران و برف شدید شهر را به هم می ریزد و مشکل‌ساز می شود چون تدبیری در کار نبوده و فکری برای آن نشده است.

وی متذکر شد: علت اینکه اخیرا گرفتاری‌های ما زیاد شده نبود تدبیر است، سالیان سال تحریم نبودیم و نفت 120 را دلاری خوردیم، اگر پول نفت مدیریت می‌شد امروز دچار مشکل نمیشدیم، سالها تدبیر در معیشت و منابع کشور نداشتیم، زیرساخت‌ها را درست نکردیم و امروز گرفتار شدیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بی عدالتی از دیگر عوامل معظلات اجتماعی است، گفت: اجرای عدالت منحصر به مسؤولان نیست بلکه تک تک افراد در تحقق عدالت نقش دارند./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات