۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۵۹۵۹۱
ائمه جمعه استان خوزستان در گفت و گو با رسا:

رونق تولید و ریشه کنی بیکاری در گرو حمایت از کالای ایرانی است

امام جمعه امیدیه حمایت از کالای ایرانی را آتش به اختیار دیگری از سوی رهبری در مسائل اقتصادی دانست و گفت: رهبری با نامگذاری سال جدید به حمایت از کالای ایرانی از جوانان خواستند تا توان و همت شان را صرف تولید داخلی کنند.
حمایت از کالای ایرانی - اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، انقلاب اسلامی با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شکل گرفت و استقلالی که ملت خواهان آن است استقلال در همه عرصه ها است.

به ظن سیاستمداران و کارشناسان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سیاست، اجتماع و فرهنگ به استقلال دست یافته اما در این بین استقلال اقتصادی تاکنون محقق نشده است.

دشمنان در درگیری های نظامی و سیاسی اذعان دارند که قادر به رویارویی با جمهوری اسلامی نیستند؛ بنابراین روی به بحث اقتصاد آورده و با وضع تحریم های شدید در پی تضعیف، براندازی و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی در اذهان ملت هستند، برای مقابله با چنین توطئه هایی رهبرمعظم انقلاب سال های اخیر را به بحث حوزه اقتصاد اختصاص داده و تلاش مسؤولان و مردم برای محقق ساختن اقتصاد مقادمتی را خواهان شدند.

اینکه دولتمردان تا چه حد در تحقق شعارهای سال همت گماشتند مبحث ما نیست اما با توجه به نامگذاری سال جدید در حمایت از کالای ایرانی که در واقع ادامه شعارهای اقتصادی سال های گذشته به ویژه اقتصاد مقاومتی است؛ با تنی چند از ائمه جمعه استان همنوا شدیم تا راهکارهای حمایت از کالای ایرانی، عملکرد دولتمردان درباره تطبیق شعارهای سال های اخیر و وظیفه دولت و ملت و تولیدکنندگان را در قبال کالای ایرانی جویا شویم.

سودهای شخصی و دلال بازی ها مانعی در برابر حمایت از کالای ملی است

در این باره حجت الاسلام مهدی علیزاده،‌ امام جمعه امیدیه، حمایت از کالای ایرانی را آتش به اختیار دیگری از سوی رهبری در مسائل اقتصادی بیان و اظهار داشت: رهبرمعظم با نامگذاری سال جدید به حمایت از کالای ایرانی از جوانان خواست تا توان و همت شان را صرف تولید داخلی کنند و در عین حال رونق تولید پایه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی شمرده می شود.

امام جمعه حمیدیه عنوان داشت: مردم از کالاهای ایرانی حمایت خواهند کرد اما اگر آقایان سودهای شخصی و دلال بازی ها را کنار و به تولید داخلی، ابتکار جوان ایرانی و نیروی کار داخلی اهتمام و اعتماد داشته باشند قطعا ریشه کنی بیکاری و رونق بازار تولید حاصل خواهد شد.

اما حجت الاسلام محمدتابش، امام جمعه بندرامام، حمایت از کالای ایرانی را نیازمند جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه کالا و توجه به داخل می داند.

امام جمعه بندرامام خواستار تشکیل ستاد اجرایی ویژه برای تحقق بخش های مختلف پیام نوروزی رهبرمعظم انقلاب در سال جاری شد و تصریح کرد: نهادهای مشخصی ساماندهی مردم در حمایت و خرید کالای ایرانی را متقبل شوند تا بحث حمایت از کالای ایرانی به گفتمانی واقعی، عمومی و ملی تبدیل شود چرا که دولت و دولتمردان با وضعیت موجود توان اجرایی لازم در حمایت از کالای ایرانی را ندارند و یا اینکه نشان نمی دهند.

حمایت از کالای ایرانی زمینه ساز استقلال اقتصادی است

در نامگذاری سال جدید افزون بر مسؤولان، مردم مخاطب بوده و چه بسا در درجه اول این شعار متوجه مردم باشد که رهبری حضورشان را در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی خواستار شد؛ از این رو حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه اروندکنار، حمایت از کالای ایرانی را مسأله واحدی دانست که مردم و مسؤولان را زیر یک سقف جمع می کند.

وی تأکید کرد: حمایت از کالای ایرانی زمینه ساز استقلال اقتصادی است البته چنین حمایتی تنها به معنی خریداری کالا نیست بلکه دولت ضمن حمایت از تولیدکنندگان،‌ تولیدات استاندارد را  از آنها بخواهد.

اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی بهترین تکیه گاه برای جلوگیری از تلاش دشمنان در راستای نشان دادن ناکارآمدی و ناتوانی نظام اسلامی در تأمین معیشت مردم است چرا که با حمایت از کالای ایرانی رونق اقتصادی، اشتغال و خروج از رکود و تورم را شاهد خواهیم بود.

این مطلب که پیشرفت اقتصادی کشور در گرو حمایت از تولید ملی است، در جامعه نهادینه شود و دولتمردان با حمایت جدی از تولیدکنندگان و مبارزه با قاچاق و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخلی می توانند، گامی در نهادینه کردن چنین فرهنگی بردارند.

در راستای حمایت از کالای ایرانی تنها ملت و دولت موظف نیستند، بلکه تولیدکنندگان هم برای جلب رضایت عموم باید کالاهای باکیفیت تولید کنند تا مردم به خرید آنها مشتاق شوند، در این رابطه حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان با مطالعه نیازهای روز جامعه و ضمن توجه به استانداردهای جهانی، محصولاتی را تولید کنند که با توان خرید مردم برابری داشته باشد و علاقه مردم را برای استفاده از کالای ایرانی جلب کنند.

بازار هشتاد میلیونی ایران بهترین فرصت برای تولیدکنندگان داخلی است تا با ارتقاء کیفیت محصولات داخلی افزون بر نجات کارخانه های تعطیل شده، جویندگان کار بیشتری را پذیرفته و نشاط و امید را در جامعه بدمند؛ بازار ایران مورد طمع جهانیان قرار دارد و در این باره کشورهای خارجی با نیازسنجی درست و به صرفه، بیشترین سود را از آن دارند حال آنکه تولیدکننده های داخلی چنین فرصت هایی را به سادگی از دست داده و رو به ورشکستگی پیش می روند.

ورود بی رویه کالای خارجی خطر براندازی نظام اسلامی را در پی دارد

حجت الاسلام حمید سلاوی، امام جمعه چوئبده آبادان به طمع اروپایی ها و شرقی ها به بازار ایران اشاره کرد و گفت: خارجی ها با با حضور در بازار پرمصرف و پراسراف ایران، تلاش دارند شرکت ها و کارخانه هایشان را از ورشکستگی نجات دهند و در این میان ما هم بی تفاوتی شاهد چپاول بازار ایران و ورشکستگی کارخانه ها و بیکاری جوانان هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چوئبده آبادان تصریح کرد: ورود بی رویه کالای خارجی خطر براندازی نظام اسلامی، بیکاری، گرسنگی و مشکلات اخلاقی و آسیب های اجتماعی را در پی دارد زیرا با ورود کالای خارجی، فرهنگ غربی وارد می شود که در اثر استفاده از چنین کالاهایی با فرهنگ منحط وارداتی غرب مأنوس خواهیم شد.

حجت الاسلام سیلاوی اذعان داشت: همراه با تولید محصولات با کیفیت قادر به صدور فرهنگ ایرانی اسلامی خواهیم بود؛ بنابراین با حمایت از کالای داخلی و تولید کنندگان، جوانان از بیکاری و شرکت ها از ورشکستگی نجات پیدا می کنند ضمن اینکه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی به جهانیان منتقل می شود.

مبارزه جدی با قاچاق کالا ضامن استقلال اقتصادی است

اما حجت الاسلام قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، مبارزه جدی با قاچاق کالا را ضامن استقلال اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی می داند.

امام جمعه بهبهان با بیان اینکه کارخانه ها و تولید داخل به واسطه قاچاق نابود می شوند، افزود: عملکرد دولت در مبارزه با قاچاق کالا بسیار ضعیف بود و به تولید داخلی آسیب رساند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران دوست ندارد سرمایه اش به جیب شرکت های خارجی سرازیر شود، خاطرنشان کرد: حمایت و تعصب مردم نسبت به کالای ایرانی در کیفیت است؛ بنابراین تولیدکنندگان محصولات باکیفیت را مورد توجه قرار دهند.

از سویی دیگر تحقق شعارهای سال نیازمند مدیران جهادی و انقلابی است که گویا چنین روحیه ای در میان دولتمردان وجود ندارد.

حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان عنوان می کند که دولت تنها به تخصص بها می دهد حال آنکه باید از نیروهای متخصص و متعهد با تفکر انقلابی و جهادی برای تحقق خواسته های رهبری و نظام اسلامی بهره ببرد.

امام جمعه هندیجان با بیان اینکه احیای اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است، اظهار داشت: طرح شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبری به این خاطر بیان شد که چه بسا عده ای عمدی و یا سهوی به تضعیف کالاهای داخلی و تقویت کالاهای وارداتی می پردازند.

حجت الاسلام علی شاه آبادی، امام جمعه گتوند به عنوان حسن ختام گفت وگو اظهار داشت: کیفیت بخشی به محصولات داخلی و رقابت با محصولات خارجی نیازمند تسهیل امور برای تولیدات داخلی و مهیا ساختن زیرساخت ها لازم تولید از سوی دولتمردان است./۹۴۵۶/ت۳۰۱/ب۱

ارسال نظرات