۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۵۹۶۳۰

فعالیت جهادی ۲۰۰ طلبه خراسانی در مناطق محروم

۲۰۰ طلبه نوروز امسال به جای اینکه دعای تحویل سال را در کنار خانواده خود سپری کنند، دستشان سیمان، سنگ و سازندگی بود، طلابی که تا دقایقی مانده به تحویل سال جدید، هم دست از کار نکشیده و دیوارهای مهربانی را خشت خشت برروی هم نهادند.
جهادی جهادی دو جهادی سه جهادی جهادی

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، جوانانی کم ادعا اما پردغدغه. نقاطی دور دست، اما با صفا. فضایی مملو از عدم امکانات اما صمیمی، مردمانی تنگدست اما گشاده رو، غذاهایی کم و البته کم هزینه، اما دلچسب و همگی در کنار هم می‌شود بخشی از ذهنیتی که با رفتن به اردو‌های جهادی برایتان به وجود آید.

اردوهایی که در سال‌های اخیر با لبیک گفتن جوانان انقلابی کشورمان به فرمان رهبر معظم انقلاب به شکوفایی رسید و تبدیل شد به جبهه‌ای از جبهه‌های انقلاب که در کنار نمایان شدن اخلاص این جوانان، سازندگی نقاط محروم کشور و صد البته خودسازی جوانان متعهد ایرانی رقم می‌خورد.

در کوچه پس کوچه‌های روستا خبری از بوی کاهگل و بازی‌های کودکانه نیست. انگار اینجا محرومیت و فقر با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند و در اینجا گاهی مردم از کمترین امکانات و حتی سرویس بهداشتی هم محروم‌اند.

اینجا مردم از امکانات کمی برخوردار هستند،اینجا هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است، اما چشم‌هایی در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی بیایند و خدمتی به این مردمان محروم و زلزله زده انجام دهند.

فعالیت بیش از ۲۰۰ روحانی و طلبه در جبهه محرومیت زدایی

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: گروههای جهادی از مدارس و حوزه های علمیه خراسان رضوی و شمالی و جنوبی متشکل از ۲۰۰ نفر جهادگر خواهر و برادر فعال درعرصه فرهنگ ایثار و مقاومت، از روز اول سال ۱۳۹۷ در روستاهای محروم و زلزله زده خراسان و کرمان و کرمانشاه فعالیت عمرانی و فرهنگی وتبلیغی خود را به مدت ۱۰ روز آغاز نموده اند.

وی افزود: این گروه ها در طول مدت حضور خود در روستاها در ساخت سرویس بهداشتی، حمام، مسجد و حسینیه فعالیت خواهند داشت.

حجت الاسلام رضائی طلب، مدیریت تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: هر گروه جهادی در کنار کارهای عمرانی و محرومیت زدایی از انجام فعالیت های تبلیغی، فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اخلاقی غافل نیست.

این روحانی جهادگر بیان داشت: اردوهای جهادی مقصدشان محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنند تا با ساخت و ساز و آبادانی و تبلیغ در مناطق کم برخوردار محرومیت‌های فیزیکی و  فقر فرهنگی را بزدایند.

حجت الاسلام رضائی طلب با بیان اینکه کار ما میدانی است عاشق می‌خواهد و گام‌هایی موثر برای سفر، انگیزه‌ای بزرگ می‌طلبد تا کیلومترها مسیر پرپیچ و خم را برای خدمت به محرومان بپیمایی و چه شیرین است وقتی دست‌هایت پناهگاه مادر گیسو سپیدی را تعمیر می‌کند و یا لبخند را مهمان چهره پدر قامت خمیده‌ای می‌کند که به واسطه زحمت‌های تو، رنج‌هایش کاهش می‌یابد.

اینها حکایت تلاش های گروههای جهادی است که بدون منت فاصله‌ها را پیموده‌اند تا برای لبیک گفتن به فرامین رهبری و خدمت به جامعه محرومان گام بردارند.

اینجا طلاب هم آتش به اختیارند

وی بیان داشت: زمانی که یک طلبه جهادی مومن و متعهد با عنوان بسیجی به روستاهای دورافتاده می‌آید این فرد پرچم‌دار اسلام و ولایت است و وقتی مردم می‌بینند که این جوانان در موقع جهاد مشغول سازندگی و زمان نماز کارها تعطیل و همگی به نماز جماعت ایستاده‌اند بسیار تاثیرگذار است و ما این را به عینه می‌بینیم و این تاثیر عملی اردوهای جهادی است و مهمترین ثمره اردوهای جهادی لبخند رضایت بر لبان مردم است.

ایشان افزود: اردوهای جهادی سبب تقویت و نفع‌رسانی به دیگران و خودسازی برای خود فرد می‌شود و اگر طلاب و روحانیت با شور و اشتیاق در این اردوهای جهادی شرکت کنند اندک اندک در هر مدرسه علمیه یک گروه جهادی تشکیل خواهد شد.

تعداد۲۰۰ طلبه نوروز امسال به جای اینکه دعای تحویل سال را در کنار خانواده خود سپری کنند، دستشان سیمان، سنگ و سازندگی بود، طلابی که تا دقایقی مانده به تحویل سال جدید، هم دست از کار نکشیده و دیوارهای مهربانی را خشت خشت برروی هم نهادند./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات