۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۹۶۵۰
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در گفت وگو با رسا:

اقتدار اقتصادی شاه کلید استقلال سیاسی است

نماینده ولی فقیه در بسیج با بیان اینکه اقتدار اقتصادی شاه کلید استقلال سیاسی یک کشور است، گفت: رسانه‌ها باید نهضت مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی رویه را راه بیندازند و در این حوزه گفتمان سازی کنند.
تویسرکانی

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش مردم و مسؤولان در تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب «حمایت از تولید ایرانی» نام گرفت، گفت: موضوع حمایت از کالای ایرانی که در آغاز سال توسط امام خامنه‌ای مطرح شد بهترین راهبرد برون رفت از مشکلات اقتصادی نظام جمهوری اسلامی است، شعار سال 97 بسیار هوشمندانه انتخاب شد.

وی افزود: در آیات الهی و روایات اهل بیت(ع) بخش مهمی از استقامت انسان در مسیر دینداری و پیمودن صراط مستقیم و ایستادگی در برابر کافران، مشرکین و منافقین بستگی به توانمندی مالی و اقتصادی او دارد، در واقع اگر استقلال اقتصادی انسان در معرض خطر قرار گیرد استقلال سیاسی، فرهنگی و امنیتی نیز به خطر خواهد افتاد و مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه استقلال به عنوان اولین شعار انقلاب اسلامی و بعد از آن مسأله آزادی مطرح شده است، ابراز کرد: استقلال زمانی در یک نظام و جامعه محقق می‌شود که در گام نخست مسائل اقتصادی محکم برداشته شود بنابراین تا ملت بزرگ ایران از نظر اقتصادی مستقل نباشند هرگز نمی‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند یا بر ایستادگی خود استمرار داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی عوامل و موانعی دارد که برای رسیدن به پیشرفت و اقتدار شناخت آن موانع امری لازم و ضروری به شمار می‌رود، اظهار داشت: مهمترین عامل استقلال اقتصادی یک ملت بحث خودکفایی آن ملت است، شعار حمایت از کالای ایرانی صرفا یک شعار اقتصادی نیست بلکه علاوه بر اقتصادی بودن یک شعار ملی، انقلابی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و نظامی نیز هست.

وی ادامه داد: بنابراین باید با نگاهی جامع با این شعار برخورد شود، صرف اینکه بگوییم با خرید کالای ایرانی بحث اشتغال و بیکاری حل می‌شود که امری دقیق و صحیح است کافی نیست، بلکه باید آثار گسترده تحقق این شعار را نیز مدنظر قرار دهیم، حمایت از کالای ایرانی آثار گسترده‌ای در دیگر عرصه‌های زندگی انقلابی ملت بزرگ ایران به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با استناد به روایات اهل بیت(ع) در زمینه مسائل اقتصادی، گفت: طبق صریح روایات؛ فقر مردم را در مسیر گرایش به کفر سوق می‌دهد؛ رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند فرهنگ مهمتر از اقتصاد است اما آنچه که موجب می‌شود فرهنگ در جامعه حفظ، نهادینه و پیشرفت کند خودکفایی و اقتدار در امور اقتصاد است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: به عبارت دیگر هدف دین و فرهنگ، تعلیم، تزکیه، ارزش‌های اسلامی و قرآنی است اما از الزامات تحقق یک فرهنگ انقلابی بحث استقلال اقتصادی است، اقتصاد مقدمه یک فرهنگ متعالی به شمار می‌رود، قرآن مجید و روایات به صورت مفصل به این موضوع پرداخته که مسلمان باید غنی باشد و بتواند روی پای خود بایستد، از این منظر باید روحیه مطالبه‌گری در مردم ایجاد شود تا شعار بسیار هوشمندانه سال 97 در همه ابعاد تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال، بیان داشت: رسانه‌ها در این حوزه وظیفه خطیر مطالبه‌گری به خصوص نسبت به مسؤولان را بر عهده دارند، رسانه‌ها باید در عرصه قاچاق کالای سازماندهی شده  مطالبه‌گری کنند، قاچاقی که دانه درشتها با رخنه در اقتصاد کشور صورت می‌دهند و از این بابت سودهای میلیاردی به جیب می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در ادامه خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید نهضت مبارزه با قاچاق کالا و واردات کالای غیر ضروری راه بیندازند و در این حوزه گفتمان سازی کنند، رسانه‌ها می‌توانند به دور از بحث‌های سیاسی و جناحی نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی کشور ایفا کنند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات