۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۵۹۶۹۹

دو هزار نفر در مسجد مقدس جمکران معتکف می شوند

مدیرمسجد مقام و مراسم مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه هشت هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در این مکان مقدس ثبت نام کرده اند، گفت: مسجد مقدس جمکران برای اعتکاف تنها دو هزار نفر ظرفیت داشته که این افراد از طریق قرعه کشی انتخاب شده اند.
اعتکاف در جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی بااشاره به توزیع کارتهای اعتکاف مسجد جمکران، اظهار کرد: توزیع این کارت ها طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه انجام شد.

وی بابیان اینکه هشت هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده اند، افزود: مسجد مقدس جمکران تنها دو هزار نفر ظرفیت داشته که این افراد از طریق قرعه کشی انتخاب شده اند.

مدیرمسجد مقام و مراسم مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه پذیرش معتکفین از ساعت ۲۱ تا ۲۴ روز جمعه صورت میگیرد، ابراز کرد: مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) به منظور استقرار آقایان و زیرزمین صحن فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برای بانوان درنظر گرفته شده است.

وی بااشاره به آغاز شدن مراسم اعتکاف از سحر شنبه ۱۱ فروردین ماه، عنوان کرد: آوردن موبایل و وسایل غیرضروری برای معتکفین ممنوع بوده که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

حسین آبادی با اشاره به برنامه های فرهنگی و مذهبی مراسم اعتکاف، بیان کرد: سید بهاءالدین ضیایی به خواندن مناجات هایی از صحیفه سجادیه در هرشب اهتمام دارد.

وی بابیان اینکه حجت الاسلام سید حسین مومنی در شام میلاد امیرالمومنین(علیه السلام) سخنرانی میکند، ادامه داد: سید مجید بنی فاطمه نیز به مناسبت این شب به جشن و سرور و خواندن سرود میپردازد.

مدیرمسجد مقام و شبستان های مسجد مقدس جمکران مراسم شب وفات حضرت زینب(سلام الله علیها) را مورد اشاره قرار داد و گفت: حجت الاسلام صدیقی در این شب سخنرانی کرده و حاج حسین کاجی نیز روایتگری میکند.

وی با تاکید براینکه اعمال ام داوود توسط شیخ مرتضی وافی انجام میشود، گفت: در روز میلاد امیرالمومنین(علیه السلام) نیز محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته کشوری برگزار می شود.

حسین آبادی با تاکید براینکه مراسم اعتکاف هیچگونه هزینه ای برای معتکفین نخواهد داشت، اظهار کرد: بیان احکام و انجام مشاوره در اعتکاف صورت گرفته و مسابقه ای نیز از دو دعای صحیفه سجادیه برگزار که به برندگان آن جوایزی اهدا می شود. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات