۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۵۹۷۰۰
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

حمایت از کالای ایرانی اقتصاد کشور از بحران موجود نجات می دهد

ابوترابی با تاکید براینکه کیفیت کالای ایرانی باید مطالبه همگانی باشد، گفت: تولیدگنندگان وظیفه دارند کیفیت کالای خود را افزایش و قیمت آن را کاهش دهند، مسؤولان نیز وظیفه دارند قوانین را به گونه‌ای تسهیل کنند که مسیر تولید برای تولیدکنندگان هموار شود.
ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شعار سال 97 چکیده‌ای از شعارهای سال قبل است، گفت: رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر شعار سال را با موضوع اقتصادی انتخاب کردند که این امر جای تشکر و قدردانی دارد، به خصوص شعار امسال که بسیار هوشمندانه انتخاب شد.

وی افزود: اگر این شعار به معنای واقعی کلمه مورد توجه قرار بگیرد، عملیاتی شود و عملکرد مسؤولان تنها به بنر زدن و تزیین مجالس با این شعار ختم نشود می‌توان امید داشت که اقتصاد کشور از بحران موجود نجات پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی طراحی شده از سوی دشمنان نظام اسلامی و بحرانی که امروز گریبان‌گیر اقتصاد کشور شده  را در تحقق و عملیاتی شدن این شعار دانست و ابراز کرد: تحقق شعار سال نیاز به تلاش و حمایت مسؤولان و آحاد ملت دارد.

ابوترابی با تاکید براینکه کیفیت کالای ایرانی باید مطالبه همگانی باشد، اظهار داشت: تولیدگنندگان در راستای شعار سال وظیفه دارند کیفیت کالای خود را افزایش و قیمت آن را کاهش دهند، مسؤولان نیز وظیفه دارند قوانین را به گونه‌ای تسهیل کنند که مسیر تولید برای تولیدکنندگان هموار شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از قوانین دست‌وپاگیر به بروکراسی فرسوده تعبیر کردند، گاهی تولیدکنندگان به ما می‌گویند ما از مسؤولان کمک نمی‌خواهیم بزرگترین کمک مسؤولان این است که با برخی قوانین جلوی پای ما سنگ اندازی نکنند از این رو همه مسؤولان وظیفه دارند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تولیدکننده از بروکراسی اداری، کاغذبازی و اتلاف وقت و انرژی رها شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اضافه کرد: موانعی چون بحث‌های تامین اجتماعی، وامهای ربوی قانونمند بانکی، مالیاتهای ناعادلانه که سود و ضرر تولیدکننده را در نظر نمی‌گیرند، چک، موانع شبکه بهداشت و استاندارد که گاهی تبدیل به یک کلاف سردرگم می‌شود به گونه‌ای که مسؤولان نیز نمی‌دانند از تولیدکننده چه می‌خواهند، موانعی از این دست و بسیاری از موانع دیگر بر سر راه تولیدکننده قرار دارد که اگر مسؤولان بتوانند این موانع را از سر راه بردارند یا تسهیل کنند خدمت بزرگی به رونق تولید داخلی انجام داده‌اند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات