۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۵۹۷۲۱
امام جمعه بیرجند:

شرط نخست انقلاب جلوگیری از ورود استبداد و استکبار است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب یعنی اختیارات را از مستشاران خارجی بگیریم، گفت: شرط نخست انقلاب این است که استبداد بر نگردد چراکه اگر استبداد برگردد استعمار نیز بر می گردد.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: بهترین توشه ی هر انسانی که همراه او است تقوای الهی و پرهیزکاری است.

وی ضمن تبریک روز پدر و میلاد حضرت علی (ع) افزود: امید است قدر همه پدران را بدانیم و این روز را به همه پدران نسبی و معنوی تبریک می گوییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جز رسول خدا هیچ کس نمی تواند در شناخت حضرت علی(ع)  آنچنان که شایسته است سخن بگوید و این وحی الهی، قرآن کریم است که حضرت علی(ع) را توصیف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه غیر از خدا و رسول او همه از شناخت حضرت علی (ع) عاجز هستند، تصریح کرد: امام شافعی یکی از پیشوایان چهارگانه اهل سنت در وصف حضرت علی(ع) می گوید «اگر چهره واقعی علی(ع) برای مردم دنیا روشن شود بدون استثنا همه در مقابل علی(ع) سجده می کنند».

وی با اشاره به اینکه خدا از ابتدای خلقت تا آخر خلقت تنها برای علی(ع) خانه خود را زادگاهش قرار داده است، خاطرنشان کرد: ماه رجب ایامی است که جوانان به امر اعتکاف می پردازند و در جهت خودسازی به خانه خدا می روند اما خیلی فاصله داریم و باید هواسمان را جمع کنیم و آبروی علی را ارزان نفروشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت های هفته اشاره کرد و یادآور شد: 12 فروردین سالروز همه پرسی در سیستم حکومتی است که بیش از 97 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه رژیم ها و سیستم های حکومتی به عنوان زیرساخت در هر جامعه ای نقش تعیین کننده دارند، اظهار داشت: ما گرفتار سیستم پادشاهی شاهنشاهی بودیم یعنی سیستمی که مردم هیچ نقشی ندارند و آنچه که همه کاره است پادشاه است و عده ای در طول تاریخ بر اساس منافع شخصی این حکومت ها را دست به دست کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای تغییر این سیستم انقلاب کردند و شهید و هزینه های زیادی دادند، افزود: تغییر بر اساس این بود که اسلامی باشد و آنچه که در آن نقش اول دارد مردم باشند و دولت به معنی خاص و عامش باید خدمتگزار مردم باشد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این امر یک زیرساخت است، گفت: آنچه که مهم است بهره برداری از زیرساخت است یعنی طبق آن عمل شود و آنچه تصمیم گرفته می شود بر این مبنا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: در این راستا باید آنچه که حق مردم است به وسیله نمایندگان مردم در هر بخشی براساس اسلام باشد و منافع مردم در آن لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه در سیستم مردم سالاری مردم ذی حق و مطالبه گر هستند، تصریح کرد: در حال حاضر عملا با این امر فاصله داریم و باید این فاصله ها برداشته شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب یعنی اختیارات را از مستشاران خارجی بگیریم، یادآور شد: شرط نخست انقلاب این است که استبداد بر نگردد چراکه اگر استبداد برگردد استعمار بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: مسؤولان در هر رده ای هستند باید هواسشان جمع شود که این مردم انقلاب کردند تا استبداد و استعمار برنگردند و برای این امر شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که مسؤولان بر اساس قانون اساسی و انقلاب متکی به خدا، ایمان و مردم باشند دشمن مایوس است، اظهار داشت: اما اگر تفرقه ای به وجود آید و از مردم فاصله بگیرند استکبار جهانی نفوذ می کند و سرنوشت بدی در انتظار مردم و مسؤولان خواهد بود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسؤولان باید امانت مردم و حقوق مردم را حفظ کنند، افزود: همچنین مسؤولان باید به مردم به عنوان زیردست نگاه نکنند و تحمیل نکنند و حقوق مردم را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه ادارات ما در پذیرش مردم حداکثر رعایت حقوق مردم را داشته باشند، گفت: در صورتی که به وظیفه قانون، اسلام و وظیفه انسانی خود عمل کنیم هیچ دشمنی نمی تواند در مقابل ما بایستد اما در غیر این صورت خطرهای بزرگی در کمین ما است./۸۸۰/د۱۰۳/ب۱

منبع: تسنیم

ارسال نظرات