۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۵۹۷۳۲
امام جمعه ارومیه:

حمایت از تولید ملی زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر ضرورت حمایت آحاد مردم و مسؤولان از تولید ملی، گفت: استفاده از کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دومین نماز جمعه سال 97 که با حضور پرشور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به روز 12 فروردین که مردم در سال 58 با رای قاطع 98 درصدی به نظام جمهوری اسلامی رای دادند، اظهار کرد: امام خمینی فرمودند روز 12 فروردین یکی از اعیاد بزرگ ملی است که نظام طاغوتی از بین رفته و نظام جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد می خواستند در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سوء استفاده کنند که با هوشیاری امام خمینی(ره) از این امر پیشگیری شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام اعتکاف و لزوم استفاده از این فرصت معنوی برای گردآوری توشه اخروی خاطرنشان کرد: انسان در ایام البیض سه روز از امور دنیوی دست کشیده و با خلوص نیت به امور اخروی توجه می کند و خوشا به حال کسانی که در این جلسات شرکت کرده و از فضایل آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به فرصت نام نویسی برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: شایسته است فرزندان خود را به تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنیم تا حوزه علمیه بتواند از جوانان مسلمان علمای دین تربیت کرده و این علما مردم را به اسلام دعوت کنند.

وی با اشاره به آیات و روایات جایگاه قلم علما را بسیار بالاتر از مقام شهدا در اسلام خواند و افزود: دشمنان اسلام و شبکه های معاند سعی دارند مقام روحانیان را در نزد مردم کوچک بشمارند که باید در مقابل این تهاجم تدابیر مناسب اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایان غربی پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال را از واجبات برشمرد و تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی می تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه مسافرت های خارجی و خروج هزاران دلار از کشور به ضرر چرخه اقتصادی کشور است که باید از آن جلوگیری کرد، اذعان داشت: عاقلانه نیست اگر پول کشور را در ممالک خارجی خرج کنیم و اجناس خارجی وارد کنیم و در مقابل به دنبال اشتغال جوانان در داخل کشور باشیم، استفاده از کالاهای داخلی و حمایت از تولید ملی زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: می‌توان با اصل قرار دادن تقوا در زندگی دنیوی و اخروی به سعادت رسید.

امام جمعه ارومیه با تبریک سالروز ولادت مولود کعبه حضرت علی (ع)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند:«من و علی پدران امت اسلامی هستیم»، امیر مؤمنان(ع) حق پدری بر گردن مسلمانان دارند که روز ولایت ایشان را نام پدر نامیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نباید احترام به پدر و مادر فراموش شود، گفت: دعای پدر و مادر بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند در زندگی شخص نعمت‌های فراوانی نازل کند بنابراین باید در اعمال و رفتار خود نسبت به والدین بسیار دقت داشت./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات