۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۸
کد خبر: ۵۵۹۷۴۲
فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با رسا:

قاچاقچیان دانه درشت کالا حاشیه امن سیاسی دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد شدید از عدم برخورد با دانه درشت‌های قاچاق، معتقد است تا کنون کسی نتوانسته با دانه درشت‌های جریان قاچاق کالا مقابله کند.
فلاحت پیشه

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به شعار سال جدید «حمایت از کالای ایرانی» گفت: شعار سال 97 نشان می‌دهد که موضوع اقتصاد همچنان دغدغه  رهبر انقلاب است و ایشان از وضع اقتصادی موجود رضایت ندارند.

وی افزود: حمایت از کالای ایرانی موضوعی است که در قانون برنامه توسعه به آن تأکید شده، اما متاسفانه اجرایی نمی‌شود.

فلاحت پیشه گفت: امروز بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، ناشی از عدم توجه و حمایت از کالای ایرانی است. عدم حمایت از کالای داخلی حتی می‌تواند در سطح سیاسی؛ منجر به وابستگی اقتصادی به خارج و ضعف‌های راهبردی در داخل کشور شود.

فلاحت پیشه با یادآوری تلاش خود برای مقابله با قاچاق کالا عنوان داشت: بنده پیشنهاد تحقیق و تفحص درباره قاچاق کالا را در ابتدای کار مجلس دهم مطرح کردم که این طرح با 150 رأی موافق در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مورد دیگری که بنده از طریق کمیسیون اقتصادی پارلمان پیگیر آن هستم، موضوع «سرنوشت اموال تملیکی» است. طرح مذکور به این دلیل مطرح شده است که بتواند از سرنوشت فروش کالاهای قاچاق کشف شده با خبر شود. زیرا معلوم نیست درآمد حاصله از این کار که «پول کثیف» نام دارد در کجا هزینه می‌شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص درباره سرنوشت «یکصد هزار میلیارد تومان» تسهیلات اعطاء شده با موضوع «حمایت از تولید» خبر داد و گفت: مبالغ اعطاء شده جهت حمایت از تولید به چرخه بانکی برنگشته و بخش عمده‌ای از آن متاسفانه وارد جریان «پولشویی»، «قاچاق کالا» و یا حتی تبدیل صنعتگران به تاجران کالا شده است.

فلاحت پیشه با انتقاد شدید از عدم برخورد با دانه درشت‌های قاچاق اظهار داشت: تا کنون تنها قاچاقچیان خرده پا و کوچک گیر افتاده‌اند. قاچاقچیان بزرگ کالا کسانی هستند که در حوزه امن سیاست جا دارند و تا این لحظه نیز کسی نتوانسته با آنها مقابله کند؛ تا زمانی که با دانه درشت‌های قاچاق برخورد نشود، مشکلات موجود در بخش تولیدات داخلی ادامه خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی پس از تأکید دوباره بر اجرای کامل قوانین در حوزه تولیدات داخلی گفت: بخش دیگری از ماجرای تولیدات داخلی، حق مصرف کنندگان است. باید نظارت بر ساخت و استاندارد در حوزه محصولات داخلی بیشتر شود، زیرا عدم نظارت، باعث تضییع حقوق مصرف کنندگان و تولید محصولات بی کیفیت داخلی شده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم یک تحقیق و تفحص جدی در حوزه عدم نظارت بر کیفیت محصولات داخلی در مجلس شکل گیرد، زیرا کیفیت پایین محصولات داخلی باعث بی اعتمادی مردم به تولیدات کشور شده است./856/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات