۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۵۹۷۹۷
مدیر حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

اعتکاف فرصتی برای ارتباط روحانیت و نسل جوان

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حضور پرشور روحانیت در مراسم معنوی اعتکاف،‌ ایام البیض را فرصتی برای ارتباط بیشتر روحانیت و نسل جوان بیان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اعتکاف سنت سفارش شده در آیات و روایات است، خاطرنشان کرد: به لطف پروردگار اعتکاف امروزه در جای جای کشور به قصد ثواب و رجاء انجام می شود و امیداوریم مردم با حضور در اعتکاف معنویت بیشتری را در زندگانی پیاده سازی کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: حوزه های علمیه حضور پرشوری در مراسم معنوی اعتکاف دارند و در این زمینه طلاب، روحانیان، اساتید و مبلغان حوزه ها به اعتکاف می پردازند.

این مقام مسؤول ادامه داد: طلاب و روحانیان پاسخگویی به سؤالات معتکفان و اقامه منابر سخنرانی در موضوع های گوناگون را در ایام اعتکاف عهده دار خواهند شد.

حجت الاسلام بهرام پور خلوت با پروردگار، نشستن در مسجد و عبادت خداوند، توبه، استغفار و قرآن خواندن را سفارش های مطرح شده در ایام البیض عنوان کرد که از این طریق معنویت بیشتری در زندگی معتکفان نفوذ پیدا می کند.

وی حضور فعال طلاب و روحانیان در ایام البیض را خواستار و بیان داشت: طلاب و روحانیان با سعه صدر و اخلاق نیک پاسخگوی سؤالات معتکفان شده و معتکفان را به برنامه های معنوی و ارتباط با مساجد و  روحانیت دعوت کنند تا از این طریق شاهد ارتباط روزافزون نسل جوان و روحانیت شویم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اعتکاف را فرصت ارزنده ای برای حضور مبلغان در میان جوانان دانست و افزود: ارتباط مبلغان با جوانان، ارتباط حوزه با نسل جوانی که آینده ساز و سکانداران امور فرهنگی و غیرفرهنگی کشور است، را تقویت خواهد بخشید./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات