۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۵۵۹۸۱۹
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

رسانه‌ غربی، آزاداندیشی را هدف گرفته است

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه مخالف بهره بری از اخبار، اطلاع رسانی و استفاده از دنیای گسترده اخبار و اطلاعات نیستیم، گفت: نظام رسانه‌ ای غرب، آزاداندیشی و توان تجزیه و تحلیل بشریت را هدف گرفته و به مخاطب فرصتی برای تأمل و تفکر نمی دهد.
حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، یکشنبه شب در جمع معتکفین خواهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در مسجد رسول اعظم با اشاره به اینکه  باید فرصت خلوت، تفکر و اندیشیدن در اعتکاف مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: رهبری در رابطه با اهمیت مسأله ذکر شده طی دیدار با مسؤولان و سیاست گزاران اعتکاف تأکید داشت که اعتکاف فرصتی برای خلوت با خود بوده و زمان معتکفان نباید با برنامه های مختلف گرفته شود.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه تفکر مسیر آینده انسان را با تأمل و جمع بندی گذشته روشن می سازد، عنوان داشت: انسان با تفکر از اشتباهات، خطاها و کاستی های پیشین، به مسیر ایمن و سالم راه پیدا می کند و در این باره هر قدر که تفکر در مسائل مهم تر و اساسی تر باشد، ارزشمندتر و ستودنی تر است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تفکر بیشترین عبادت صحابی جلیل القدر ابوذر بود، ابراز داشت: امروزه اخبار به طور گسترده و پر حجم منتشر و توزیع می شود اما نظام رسانه‌ ای غرب، آزاداندیشی و توان تجزیه و تحلیل بشریت را هدف گرفته و با وجود ادعای دنیای اخبار آزاد، اطلاع رسانی را به گونه ای مهندسی کرده است که به مخاطب فرصتی برای تأمل و تفکر داده نمی شود.

حجت الاسلام شفیعی افزود: در نظام رسانه ‌ای غرب، مخاطب زیر خروارهای خبری دفن و فرصت برای راستی آزمایی اخبار پیدا نکرده و نمی تواند در میان اخبار برای خود چارچوب روشنی ترسیم کند.

وی بیان داشت: توصیه رهبران دینی در این زمینه که یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت برتر است، امروزه بیشتر از هر زمان و روزگاری فهمیده می شود.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه مخالف بهره بری از اخبار، اطلاع رسانی و استفاده از دنیای گسترده اخبار و اطلاعات نیستیم، تصریح کرد: مخالفت ما با سلب توان اندیشیدن، تفکر و جمع بندی از مخاطب است و اینکه نظام رسانه ‌ای استکبار جهانی به اسم اندیشه و تفکر به مخاطب بگوید که چگونه فکر کند، بیندیشد و به چه نتیجه ای برسد، از نظر ما محکوم است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه نسل جوان با هوشمندی خاصی اخبار متراکم را رصد کند، اظهار داشت: نسل جوان در پالایش، رصد و بررسی صدها پایگاه و کانال خبری و هزاران خبر منتشره شده در شبانه روز به هوشمندی نیازمند است.

حجت‌الاسلام شفیعی در پایان ابراز امیدواری کرد که اعتکاف و سرمایه های معنوی آن دست مایه ای برای حرکت نسل جوان به سوی جلو و راه درست باشد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات