۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۵۹۸۲۶
سیاوشی در گفت‌وگو با رسا:

اقتصاد کشور باید از درون متحول شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: تحقق این شعار استراتژیک آینده‌ای روشن برای کشور به همراه خواهد داشت.
سیاوشی

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحقق شعار سال 97، گفت: مخاطب شعار سال امسال آحاد ملت و مسؤولان هستند از این رو همه باید تلاش کنند تا شعار سال که «حمایت از کالای ایرانی» است محقق شود، این یک فرصت مغتنمی است تا معاش مردم از طریق تولید کالای ایرانی تامین شود.

سیاوشی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی یک اقدامی پسندیده و قابل تحسین است، ابراز کرد: در تحقق این شعار لازم است به بخش‌های خصوصی فرصت سرمایه گذاری داده شود تا بخش تولیدی کشور تقویت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ایجاد رقابت بین بخش‌های خصوصی برای تولید کالای با کیفیت و داشتن بازار فروش در حمایت از کالای ایرانی امری لازم و ضروری است متاسفانه در حال حاضر بخش خصوصی با فرصت دهی که دولت انجام می‌دهد هنوز به آن رقابت سالم دست نیافته است و این امر ثمره فضاسازی شبکه‌های اقتصادی وابسته به دولت و بخش‌های حاکمیتی است که باعث می‌شود فعالان خرده پای محلی خیلی راحت از دور خارج شوند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی در اصل حمایت از منافع ملت است، گفت: مردم بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند از این رو برای رهایی از وابستگی نفتی لازم است همانند سراسر جهان به سرمایه گذاری انسانی توجه شود تا از این طریق ما شاهد توسعه اقتصادی کشور، عدم مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها و فرار معزها باشیم، ما باید یک اقتصاد مالیات محور را در کشور توسعه دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی حمایت از کالای ایرانی را نه تنها یک شعار اقتصادی بلکه شعار اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است از این رو آموزش و پرورش نقش بسزایی در این امر می‌تواند ایفا کند.

سیاوشی ادامه داد: مدرسه و خانواده ظرفیت خوبی هستند که می‌توانند با ترویج خرید کالای ایرانی به نوعی از تولید کالای داخلی و ملی حمایت کنند. همچنین نهادهای مدنی با تشویق و توسعه کانون‌های فروش می‌توانند ظرفیت استفاده از کالای ایرانی را بوجود آورند. رسانه ملی نیز با ساخت تیزرهای جذاب و به روز تبلیغاتی می‌تواند از کالای ایرانی حمایت کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید از درون متحول شود، خاطرنشان کرد: تحقق این شعار استراتژیک آینده‌ای روشن برای کشور به همراه خواهد داشت./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات