۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۵۹۸۴۸
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

اسارت و تداوم قیام کربلا سهم حضرت زینب بود

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) همراهی عاطفی و روحی با برادر بزرگوار داشت، گفت: درس گرفته شده از حضرت زینب(س) آن است که در شکست و پیروزی باید شریک حق باشیم.
سید محسن شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، ظهر امروز، در جمع معتکفان مسجد حضرت مسلم اهواز با بیان اینکه یکی از ویژگی های برجسته حضرت زینب(س) شریکه الحسین بودن است، عنوان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا فرزندان و خود قیام را تحویل حضرت زینب(س) داد و به واقع آن بانو به همراه برادر بزرگوارشان فرماندهان قرارگاه اهل بیت(ع) در کربلا بودند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه اسارت و تداوم قیام کربلا سهم حضرت زینب(س) بود، خاطرنشان کرد: آن بانو همراهی عاطفی و روحی با برادر بزرگوار داشت و یک کلام و حرف که حماسه عاشورا را تضعیف کند، بر زبان نیاورد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حضرت زینب(س) دو فرزندش را تقدیم امام حسین(ع) کرد، افزود: آن بانو قافله کربلا را مدیریت کرد و در ورود به شام شاهد زینت شهر و شادی مردمان بود اما همین مردمان به هنگام خروج کاروان از حضرت زینب(س) عذرخواهی کرده و خواستار بخشش شدند.

حجت الاسلام شفیعی بیان داشت: در مهمترین پیچ تاریخی زندگانی یک ملت شریک دوست و دشمن به یاد می ماند و آنکه امروز پیام ایستادگی و دفاع از عزت و شرف ملت ایران را به جامعه منتقل کند در یادها خواهد ماند.

وی افزود: آن کسانی که به تسلیم و عقب نشینی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دعوت می کنند هم به یاد خواهند ماند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: امروز باید مشخص شود که آیا شریک ولایت هستیم یا استکبار؟ شریک امام هستیم یا ترامپ؟.

این مقام مسؤول تأکید کرد: درس برگرفته شده از حضرت زینب(س) آن است که در شکست و پیروزی باید شریک حق باشیم و این درس امروزه برای انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا پیروان عقیله بنی هاشم هستند، خاطرنشان کرد: دشمن هویت و موجودیت ملت ما را تهدید می کند عده ای می گویند موشک می خواهید چکار؟ حال آنکه در مذاکرات پیشین با آن کوتاه آمدن ها چیزی به دست آوردیم.

وی گفت: نیروگاه هسته ای را بتون ریختیم اما چیزی حاصل نشد عده ای به جای روحیه دادن مردم را مأیوس می کنند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان ابراز داشت: دشمنان پس از گرفتن صنعت موشکی بازهم خواسته هایی خواهند داشت که چه بسا در نهایت عزت، غیرت و شرف مان را خواهان باشند./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات