۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۵۹۸۵۹
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

حضرت زینب دارای مقام نفس مطمئنه بودند

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که مقام زینب کبری(س) مقامی بسیار بالا و بلند است، گفت: ایشان به بالاترین مقام یعنی نفس مطمئنه رسید که از کرامت و مقام خاصی نزد خداوند متعال برخوردار است.
سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زینب(س) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه 72 سوره توبه گفت: در وعده الهی هیچ تخلفی نیست و خداوند به مؤمنان وعده داده که بهشت را ارزانی آنان خواهند کرد و در این بهشت به صورت جاودان خواهند بود.

وی افزود: اگر انسان به مقام رضوان الهی برسد به مقام بالایی دست پیدا کرده است، مؤمنان کسانی هستند که باور حقیقی و قلبی دارند نه این که تنها در زبان ادعا داشته باشند، قلب مؤمنان به ذات اقدس اله اعتقاد دارد، مقام رضون الهی از تمام نعمات بالاتر است چرا که انسان به مقامی می رسد که خدا از او راضی می شود.

استاد حوزه علمیه قم به آیات پایانی سوره فجر اشاره کرد و اظهار داشت: داخل شدن در زمره عبادت خاص خدا و ابدی بودن در بهشت دو امر کمالی بسیار عظیم است؛ در جریان کربلا امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان ذره ای در اعتماد به خداوند دچار تردید نشدند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در سخت ترین شرایط حتی در گودی قلتگاه شکایتی نکرد چرا که به خداوند متعال اعتماد داشتند و هیچگاه از وادی شکر خارج نشدند، ایشان به واسطه ابتلائات و مصائب از مسیر شکر فاصله نگرفتند و تقدیر الهی را زیبا می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که مقام زینب کبری(س) مقامی بسیار بالا و بلند است، ابراز داشت: ایشان به بالاترین مقام یعنی نفس مطمئنه رسید که از کرامت و مقام خاصی نزد خداوند متعال برخوردار است، علمای بزرگ شیعه همواره روضه حضرت زینب(س) را برپا می داشتند و به ایشان متوسل می شدند.

وی عنوان کرد: نفس مطمئنه مقامی است که عقل و ایمان انسان به اندازه ای قدرت پیدا می کند که غرائز نفسانی در برابر آن توانایی ندارد و بالاترین مرحله تزکیه و تهذیب است، حضرت زینب(س) در سخت ترین شرایط راضی به رضایت الهی بودند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات