۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۵۹۸۶۸
مدیر حوزه علمیه امام صادق:

حمایت از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیازمند به فرهنگ سازی است، گفت: مراکز و ادارات دولتی باید خود را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کنند.
افشار

حجت الاسلام مهدی افشار مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت محقق شدن شعار سال جدید، گفت: حمایت از کالای ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است.

وی افزود: گاها تبلیغات کاذب و در برخی موارد عدم کیفیت مناسب در کالاهای ایرانی این فکر و ذهنیت را در ذهن مصرف کننده به وجود می‌آورد که باید به سمت خرید و استفاده از کالاهای خارجی روی آوردند؛ از این رو در گام نخست در توجه به تولید داخلی ایجاد فرهنگ مناسب و تغییر ذهنیت افراد جامعه بسیار حائز است.

حجت الاسلام افشار با بیان اینکه در گام بعدی رسانه‌ها نقش بی بدیلی در تحقق سیاست حمایت از کالای ایرانی می‌توانند داشته باشند، اظهار داشت: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌تواند با ساختن فیلم‌های مستند، تبلیغات صحیح و درست مخصوصا در مورد کالاهایی که نیازهای ضروروی افراد جامعه را برطرف می‌کند، حمایت از کالای ایرانی را فرهنگ سازی کند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ذهنیت سازی در زمینه استفاده از کالای ایرانی را گامی بسیار مهم و ضروری دانست و ابراز کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان ذهنیت جامعه را تغییر داد شناخت تبلیغات کاذب در رسانه‌های خارجی و ماهواره‌ها در خصوص ماهیت کالاهای خارجی و آسیب‌های آن به اقتصاد و سلامت کشور است؛ بنابراین فرهنگ سازی در این امر وظیفه‌ای همگانی و مشترک بین مسؤولان و آحاد ملت است.

وی با تاکید براینکه همه مراکز و ادارات دولتی باید خود را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کنند، گفت: لازم است همه مراکز و ارگان‌ها خود را موظف به استفاده از کالای ایرانی بدانند، به ویژه سازمان‌ها و ارگانهایی که مراکز مختلف فروش را دراختیار دارند البته باید توجه داشت که این موارد با یک مدیریت با ایمان، جهادی و معتقد به «ما می‌توانیم» می‌تواند، شکل بگیرد.

حجت الاسلام افشار حمایت از کالای ایرانی را در گرو عدم واردات کالای قاچاق بیان کرد و اظهار داشت: همه مسؤولان به ویژه قوه مجریه وظیفه دارد از ورود کالاهای قاچاق که مشابه داخلی دارد جلوگیری کند که به نظر می‌رسد با رعایت دو گام نخست این موارد نیز کنترل شود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: پس از گذار از موارد مطرح شده ما شاهد اشتغال زایی، رفع مشکلات معیشتی، امنیت اجتماع، سلامت جامعه، امید به زندگی و شکل گرفتن معنویات و درنتیجه رسیدن به یک سعادت  دنیوی و اخروی خواهیم بود./813/ت302/ب1

ارسال نظرات