۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۵۹۸۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

ارتقای کمی و کیفی مراسم اعتکاف در سال جاری

حجت‌الاسلام خادمی گفت: اعتکاف یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود که هرساله چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی شاهد پیشرفت آن هستیم.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ارزیابی مراسم اعتکاف، با اشاره به اثرات معنوی این مراسم، اظهار کرد: فرهنگ اعتکاف مهم‌تر از خود اعتکاف است و حضور مردم در اعتکاف جلوه‌ای از تلاش انبیا و اولیاءالله است.

وی از عبادت معتکفان به نام عبادت احرار یاد کرد و افزود: عده‌ای از بندگان خدا از ترس جهنم و عده‌ای دیگر برای بهشت عبادت می‌کنند؛ در حالی که معتکفان و بندگان خاص خدا برای خدا عبادت می‌کنند و عبادت آنان عبادت احرار است.

حجت‌الاسلام خادمی از سنت حسنه اعتکاف به‌عنوان عاملی برای خودسازی افراد یاد کرد و گفت: اعتکاف خودسازی درونی است و روح انسان‌ها را صیقل می‌دهد؛ ازاین‌رو ضروری است تا معتکفان این روحیه معنوی را نیز به منازل و محیط‌های زندگی خود منتقل کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به استقبال گسترده نسل جوان و نوجوان و همچنین برادران و خواهران معتکف در استان، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ولایت و آشنایی با سیره زندگانی حضرت امام علی (ع)، طرح قرآنی از اول اعتکاف آغاز و تا پایان آن ادامه داشت.

وی افزود: تشویق مردم به قرائت قرآن کریم و گسترش فرهنگ معنویت در بین نوجوانان و جوانان از اهداف این طرح معنوی بود.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارهای مقابله با جنگ نرم، اعتکاف است، اضافه کرد: اعتکاف یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم کشورمان با مفهوم اعتکاف آشنا نبوده و این مراسم معنوی فقط در قم با حضور تعدادی از طلاب برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار مهم و فراوانی در زمینه‌های فرهنگی و معنوی به دست آمده است که بحث اعتکاف یکی از آن موارد است که در این راستا هرساله چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی شاهد پیشرفت آن هستیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات