۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۵۹۹۰۸
امیرآبادی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان گذشته به جای فرافکنی پاسخگو باشند

عضو هیأت رییسه مجلس با انتقاد از کسانی که در گذشته مسؤولیت داشتند اما امروز علیه نظام عمل می کنند، گفت: افرادی که مسؤولیتی داشته‌اند امروز باید پاسخگو باشند نه اینکه به اپوزسیون نظام تبدیل شوند.
احمد امیرآبادی فراهانی

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان گذشته را موظف به ارائه پاسخ درباره فعالیت‌های خود دانست و گفت: مسؤولان گذشته نباید به اپوزیسیون نظام تبدیل شده و تنها پرسشگر باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که قبل از این به عنوان نماینده مجلس یا حتی رییس جمهور مسؤولیتی داشته‌اند باید کارهایی را در حد اختیارات خود انجام می‌داده‌اند؛ بنابراین اکنون زمانی است که باید نسبت به فعالیت‌های خود پاسخگو باشند. مطمئناً این افراد با کسانی که هیچ مسؤولیتی در کشور نداشته‌اند متفاوت هستند و نمی‌توانند به این راحتی دوران مسؤولیت خود را فراموش کنند.

وی نظام جمهوری اسلامی را مظلوم توصیف کرد و گفت: برخی مسؤولان نظام جمهوری اسلامی که با خون شهدا و تلاش ایثارگران سرپا ایستاده به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و به جای پاسخگویی در چهره یک طلبکار به میدان می‌آیند و از واژگان عدالت یا تبعیض یا واژگان دیگر سوء استفاده می‌کنند.

امیرآبادی طریقه برخورد برخی مسؤولان گذشته را مورد نکوهش قرار داد و گفت: اگر معضلاتی در نظام وجود دارد در گذشته هم بوده است؛ چرا برخی از مسؤولان گذشته در زمان مسؤولیت خود این مشکلات را نمی‌دیدند و به مردم گزارش نمی‌دادند؟

وی مجلس را یکی از نهادهای نظارتی بر مسؤولان دولتی دانست و ابراز داشت: مجلس باید از افرادی که در این نظام مسؤولیتی داشته‌اند پرسش کرده و پاسخ بطلبد، البته نهادهای نظارتی دیگری هم در کشور وجود دارند که باید فعالیت مسؤولان گذشته و فعلی را بررسی و از آن‌ها درباره عملکردشان سؤوالاتی داشته باشند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات