۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۵۹۹۱۶

شرکت ۴۰هزار نفر در دوره‌های آموزش قرآن و معارف حرم بانوی کرامت

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) عنوان کرد: تا امروز بیش از ۴۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) شرکت کرده‎اند که از میان شرکت‌کنندگان در دوره‌های حفظ قرآن کریم بیش از ۵۰۰ نفر موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند.
حجت الاسلام مشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید احمد مشرف عنوان کرد: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ایام نوروز دوره‌های آموزش غیرحضوری قرآن و معارف اسلامی را به زائرین معرفی می‌کند، فرآیند برگزاری این دوره‌ها به این صورت است که پس از ثبت‌نام توضیحاتی در مورد شیوه فراگیری قرآن و معارف به‌صورت غیرحضوری توسط کارشناسان این حوزه به متقاضیان داده می‌شود و پس از مشاوره به متقاضیان، محتوای آموزشی و کمک‌آموزشی در اختیارشان قرار داده می‌شود و درنهایت بعد از یک بازه زمانی حداقل یک‌ماهه حاصل آموزش غیرحضوری در قالب یک آزمون که به‌صورت حضوری در قم برگزار می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بابیان اینکه به کسانی که موفق به گذراندن آزمون شوند گواهی آموزش غیرحضوری مرکز قرآن و حدیث اعطا می‌گردد، ادامه داد: سرفصل دروس آموزش غیرحضوری قرآن و معارف اسلامی شامل درست‌خوانی قرآن کریم، تجوید قرآن کریم، حفظ جزء 30 قران کریم، حفظ سوره‌های منتخب، حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم مقدماتی قرآن کریم و معارف اهل‌بیت(ع)، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه، سیر مطالعاتی قرآن کریم، سیر مطالعاتی اندیشه‌های مقام معظم رهبری، سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، آموزش احکام عمومی، احکام ویژه بانوان، دوره عمومی مهدویت و روش تربیت فرزند است.

وی افزود: آموزش غیرحضوری قرآن و معارف اسلامی از سال 1394 در مرکز قرآن و حدیث آغاز به کارکرده و تابه‌حال در ۳۴ دوره ۵ هزار و ۳۵ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد 11۵۰ نفر موفق به دریافت گواهی آموزش غیرحضوری شده‌اند؛ همچنین در سال 13۹۶، ۱۱ دوره برگزارشده که در این دوره‌ها ۸۹۴ نفر شرکت کرده و ۳۳۸ نفر موفق به دریافت گواهی شدند؛ ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان این دوره‌ها زائرین غیر قمی و از ۵۰ درصد مابقی ۳۰ درصد زائرین غیر ایرانی و مابقی زائرین قمی هستند.

دوره‌های حضوری آموزش قرآن و معارف اسلامی
حجت الاسلام مشرف عنوان کرد: دوره‌های آموزش قرآن و معارف اسلامی همچنین به‌صورت حضوری در مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه (س) در رشته‌های قرائت، حفظ و معارف و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود؛ این دوره‌ها در 3 فصل آموزشی از ابتدای مهر تا پایان شهریورماه بوده و سن پذیرش از هفت سال و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

وی بابیان اینکه تا امروز بیش از ۴۰ هزار نفر در دوره‌های آموزش حضوری شرکت کرده و بیش از 500 نفر موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، گفت: نیمی از این کلاس‌ها در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) و نیمی از آن‌ها در شعبه خیابان شهدا برگزار می‌گردد.

نشست‌های معرفت‌ افزایی
مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: از برنامه‌های دیگر مرکز قرآن و حدیث برای زائرین آموزش نکات و مفاهیم قرآن و تصحیح قرائت نماز و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های معرفت افزایی است که ازجمله آن‌ها نشست‌های معرفت افزایی در حوزه خانواده است که به خانواده و آسیب‌های جامعه امروز می‌پردازد.

حجت الاسلام مشرف اضافه کرد: علاوه بر آن برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های اعتقادی است که با توجه به اینکه امروزه بنیان‌های فکری خانواده‌ها به‌واسطه شبهه‌های اعتقادی مورد تزلزل قرارگرفته و سستی در آن راه‌یافته این نشست‌ها تقویت‌کننده بنیان‌های معرفتی و اعتقادی نظام خانواده است.

وی اظهار داشت: ازجمله نشست‌های معرفتی در ایام نوروز نشست‌های معرفتی ویژه عفاف و پوشش است که در غرفه‌ای بانوان “بوستان عفاف و پوشش” در نمایشگاه “بهشت بانو” در صحن فاطمی برپا می‌شود.

معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزارکننده دوره‌های معارفی تربیت فرزند برای دو گروه مختلف است، دوره‌های معارفی تربیت فرزند که تحت عنوان کلی دوره‌های “اخلاق و تربیت اسلامی” برگزار می‌شود؛ خواهرانی که در این دوره‌ها ثبت‌نام می‌کنند با سرفصل‌هایی مثل تربیت فرزند و آیین همسرداری آشنا می‌شوند؛ همچنین این دوره‌ها در واحد برادران برای پدر و مادرها و به‌منظور آشنایی با مسائل تربیت فرزند برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است، کسانی که بخواهند از آموزش‌های حضوری مرکز قرآن و حدیث اطلاع پیدا کنند می‌توانند با شماره‌های 02537175505 برای خانم‌ها از ساعت ۸ تا ۱۴ و آقایان با شماره 02537175527 از ساعت ۱۶ تا ۲۰ تماس بگیرند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات