۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۹۹۵۳
آیت الله حیدری:

حمایت از کالای ایرانی گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

آیت الله حیدری با بیان اینکه مردم نسبت به خرید کالای داخلی تعصب داشته باشند، گفت: حمایت از کالای داخلی یک گام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در حاشیه برگزاری شب شعر به مناسبت خروج مولای متقیان و مادر گرامی شان از کعبه در ۱۶ رجب،‌ در جمع خبرنگاران درباره شعار سال، ابراز داشت: هدف رهبر معظم انقلاب از چنین نامگذاری تثبیت اقتصاد مقاومتی است و حمایت از کالای داخلی یک گام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون حمایت از کالای ایرانی ناممکن است، تصریح کرد: اگر بنا است که عرصه را بر کالای ایرانی با خرید و واردات بی رویه کالای خارجی مشابه تولید داخل ببندیم، کالای ایرانی هرگز روی پای خود نخواهد ایستاد و عملا تولید متوقف می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بی توجهی به کالای ایرانی، توقف تولید و فرصت های شغلی برای جوانان بیکار را از بین خواهد برد و همه برنامه ریزی های کلان کشوری به هدر خواهد رفت.

آیت الله حیدری افزود: رهبر معظم انقلاب بر شعار حمایت از کالای ملی انگشت گذاشت و مخاطب آن در مرحله اول مردم و سپس دولت و تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه مردم نسبت به خرید کالای داخلی تعصب داشته باشند، خاطرنشان کرد: مردم تنها کالاهای خارجی که تولیدشان در کشور وجود ندارد و یا کیفیت شان بسیار بالا است را از باب اضطرار و ناچاری خریداری کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با تولیدکنندگان و شعار سال گفت: تولیدکنندگان باید حمایت عملی از کالای ایرانی را با کیفیت بخشی، رعایت آیتم های استاندارد و مرغوب سازی کالا، نشان دهند که در غیر این صورت حمایت از کالای ایرانی بی اثر خواهد ماند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: دولتمردان و مسؤولان ضمن حمایت از کالای ایرانی تسهیلات لازم برای تولیدکنندگان را مهیا سازند و بازار مناسبی برای مصرف کالای ایرانی فراهم و از ورود کالای قاچاق جلوگیری کنند.

آیت الله حیدری درباره مسأله قاچاق عنوان کرد: قاچاق به نوعی حمله دشمن به داخل کشور است و باید ریشه کن شود البته کالاهای وارداتی؛ کنترل و مدیریت شوند تا عرصه را بر کالای ایرانی تنگ نکنند./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات