۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۵۹۹۶۹
عضو هیات مؤسس روحانیون و جانبازان کارآفرین کشور:

قوای سه گانه حمایت از کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با تاکید بر اینکه آحاد ملت و سه قوه حمایت از کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند، گفت: حمایت از کالای ایرانی نباید در حد یک شعار باقی بماند.
حجت الاسلام و المسلمین میانجی

حجت الاسلام مظفری میانجی، نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران و عضو هیات مؤسس روحانیون و جانبازان کارآفرین کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص اهمیت تحقق شعار سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب سال «حمایت از کالای ایرانی» ماگذاری شد، گفت: همه مسؤولان سه قوه باید برای تحقق شعار سال همت و تلاش کنند.

وی افزود: مسؤولان کشور باید با تدابیر لازم و اقدام عملی حمایت از کالای ایرانی را اولویت کار خود قرار دهند تا این مهم در حد شعار باقی نماند چرا که زمان انشاء نوشتن و دیکته خواندن گذشته است. بنابراین پس از برنامه ریزی و ریل گذاری آگر آن مهم عملیاتی شود ما شاهد برکات فراوان خواهیم بود.

حجت الاسلام مظفری میانجی با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) در خطبه 34 نهج البلاغه، ابراز کرد: امیرمومنان علی(ع) در خصوص حقوق حاکم بر توده مردم و حقوق مردم بر حاکم می‌فرمایند: ای مردم، اما حقی که من بر عهده‌ی شما دارم وفاداری به بیعتی است که با من داشته‌اید و از دیگر وظایف شما در برابر من این است که چون شما را برای کاری فراخوانم اجابت کرده و از دستورهای من پیروی کنید. لازم به ذکر است این فرمایش امیر در عصر حضور مروبط به حاکمیت معصوم(ع) و در عصر غیبت برعهده ولی فقیه است.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی ادامه داد: حال وظایف همگانی ما در مقابل این فرمان ولی فقیه آن است که ابتدا ملت بدانند که پیامبر اکرم(ص) به دست کارگر بوسه زده است و اسلام عزیز به کار و تولید و اشتغال شأن ویژه‌ ای قائل است از این رو مردم عزیز و شریف کشورمان با نقش بی بدیل خود با استفاده از کالاهای داخلی، در واقع به سازندگان میهن خود کمک کرده و ضمن فقر زدایی می‌توانند برای دستیابی و تسخیر بلندترین قلل تمدن توسعه و کمال، با شایستگی تمام خود را به همه‌ ارزش های دینی و الهی و ترقی نیز آراسته کنند.

عضو هیات مؤسس روحانیون و جانبازان کارآفرین کشور با تاکید براینکه اقتدار کشور در گرو حمایت از کالای ایرانی است، گفت: در حمایت از کالای ایرانی تولید کنندگان نیز نقش اساسی می‌توانند ایفا کنند از این رو کارفرمایان و تولید کنندگان باید برای تضمین کیفیت ساخت کالا و کاستی‌های مسیر پیش روی کارخانه و یا کارگاه تولیدی خود را بررسی و جهت رفع آن از زیر مجموعه و یا صاحب نظران آن امر یاری بخواهند و راهکاری که نزدیک به صواب است را اختیار کنند و با همه‌ پرسنل و کارگران، رابطه حسنه و بردارانه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کارگران نیز اولا باید مسؤولیت پذیر باشند و ثانیا در کاری که به آنها محول شده کم کاری نکنند ولو اینکه هیچ شخصی هم متوجه کم کاری آنان نشود.

حجت الاسلام مظفری میانجی از دیگر گامهایی را که می‌توان در حمایت از کالای ایرانی برداشت مربوط به قوه قضاییه دانست و عنوان کرد: وظیفه قوه قضائیه، راه آرامش بعد از التهاب را برای عموم تولید کنندگان کشور هموار کند و با مسأله مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز و... برخورد جدی و قاطع داشته باشد.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی درخصوص وظیفه قوه مقننه، گفت: وضع تعرفه بر واردات، خاصه تعرفه سنگین‌تر بر کالاهای مشابه ساخت داخل، هموار کردن راه توسعه تعاملات تولید کنندگان کشور با وزارت صنعت و معدن و وزارت اقتصاد و سازمان های مرتبط و اتاق بازرگانی از وظایف مهم مجلس به شمار می‌رود.

وی درباره وظیفه قوه مجریه، بیان داشت: عملیاتی کردن، ریل گذاری‌هایی که از سوی مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی که نسبت به تسهیل تولید و عرضه و صادرات کالاهای تولید داخلی در امسال منجر می‌شود و تخصیص اعتبار، عمده تسهیلات بانکی برای تولید، نقش محوری جهت تحقق شعار سال در تمام ابعاد را شامل می‌شود.

عضو هیات مؤسس روحانیون و جانبازان کارآفرین کشور با استناد به روایات ائمه اطهار(ع) گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند: اگر کار، سخت توانفرسات، بی کاری دائمی نیز فساد آور است؛ جای دیگر امام صادق(ع) می‌فرمایند: منفورترین مردم نزد خدا کسی است که شب خواب و روز بیکار باشد. این جملات نورانی یک پیام بر دولتمردان ما دارد و آن این است که اگر با سهل انگاری موانع کار و تولید را برطرف نکنند در عالم آخرت عذری نخواهند داشت و مواخذه خواهند شد و پیام دیگر به جوانان عزیزمان است و آن هم اینکه بدانند بیکاری، عار و مذموم است از این رو همت کنند و وارد عرصه‌های مختلف تولید شوند تا هم نسبت به شکوفایی کشورشان کمک کنند و هم امرار معاش خانواده خود را از راه حلال تامین کنند تا عزتشان حفظش شود./813/ت302/ب1

ارسال نظرات